Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да опростим работния си ден

Как да опростим работния си ден

Как да опростим работния си ден - изображение

„Главата ми е пламнала!“ – тази фраза се чува често, когато сте на бюрото си, денят ви току-що е започнал и вие съзнавате колко много ангажименти ви предстоят. Толкова, че не знаете как да се справите с всички, при това на ниво. Още по-често в подобни напрегнати моменти умът ви бива пронизан от ужасяващата мисъл: „Не мога да направя това“. Изброеното е в състояние да превърне деня ви в ад, а вас да обезкуражи.

Ето защо предлагаме на вашето внимание няколко практични съвета, които биха могли да улеснят работния ви ритъм

  • Опитайте да отивате на работа по-рано. Предимствата са много и първото от тях е, че имате шанса да обмислите на спокойствие какво ви предстои. Час преди началото на работното време в офиса е тихо, не звънят телефони, няма шум, никой не споделя къде е бил снощи или как се е въртял цяла нощ в леглото. Блажена тишина! Това ви е нужно за старта на деня.
  • Изгответе списък с всички задачи и започнете със спешните. Не прекъсвайте работата си, за да отговорите на имейл или да вдигнете телефона, докато работите.
  • В никакъв случай не мислете, че ако продължително се занимавате с даден проблем, ще бъдете ефективни. По-скоро определете срок, който да спазите. Ще сеубедите колко резултатно е това.
  • Поставете си условие, че традиционната разходка в интернет и посещението на сайтове и блогове, дори когато са свързани с работата ви, ще правите в определен от вас час. Така няма да се разсейвате и да губите време.
  • Ако работата ви изисква да отговаряте на множество писма, то отделете време и изгответе кратки съобщения, които ще ви помогнат значително да съкратите времето за отговор.
  • Съкратете броя на съвещанията и тяхната продължителност. Няма смисъл да пилеете собственото си и на колегите време. 5 минути са напълно достатъчни.
  • Намалете до минимум или напълно се откажете от хартиените документи и ги използвайте в техния електронен вариант. Ще си спестите време и енергия.
  • Не допускайте хаос на бюрото си. Нека то е свободно, за да имате достатъчно пространство и да не се чувствате затрупани. Понякога точно огромният брой документи, папки и книги са в състояния да създадат усещането, че не се справяте със задачите.
  • След всеки 60 минути излизайте извън стаята, а още по-добре би било и извън сградата. 5 минути на чист въздух могат да разрешат доста проблеми и притеснения.
  • Винаги, когато усетите, че нещата излизат от контрол, потърсете уединено място. Най-важното е да свършите задача, която стои пред вас, а къде ще го направите не е от значение.
  • Правете леки упражнения или медитирайте, стига това да ви помага да се чувствате по-спокойни и удовлетворени. Припомняйте си винаги, че основата ви цел е да свършите качествено работата си, което означава, че вие избирате средствата, с които да го постигнете.
  • И накрая, пийте кафе или чай, когато на вас ви се иска, а не когато е определено или във време, предпочетено от останалите членове на екипа.

И така, сигурно вече сте разбрали, че има начин да опростите деня, който прекарвате в офиса. Не е необходимо наведнъж да се втурнете и да приложите нашите предложения. Изберете си едно или две и вижте действат ли при вас. Ако се получава, продължете с останалите, а нищо чудно дори да съставите свои правила, които сте проверили в практиката. Най-важното е да не се чувствате изнервени и безсилни, а да работите с настроение.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: lovelyjob.ru

Снимки: letters.megaplan.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСоциални грижиПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиНормативни актовеСнимкиНовиниОрганизацииИсторияСпортАлт. медицинаДиетиТестовеФизиологияАнкетиЛечения