Кой и как регистрира предложенията и сигналите, подадени към НОИ?
Административнопроцесуалният кодекс (по-точно регламентите на Глава Осма "Предложения и сигнали") и т.нар. вътрешни правила, приети от управлението на националния осигурителен институт, описват какъв е конкретният ред за подаването на определени предложения или сигнали. Въпреки това, не е сигурно кой и как следва да регистрира предложенията и сигналите, които се подават към НОИ. Именно отговорът на този казус ще бъде описан в следващите редове.
И така, всички подадени предложения и сигнали следва да бъдат регистрирани в административната информационна система на осигурителната институция, а обработката им се извършва в съгласие със съдържанието на нормативните актове, вътрешните правила организацията на деловодната дейност, документооборота и контрола по изпълнение на сроковете и Вътрешните правила за документооборота и организацията на работата с електронни документи в осигурителната институция.
Добре е да се има предвид, че производство не следва да бъде образувано по подадени анонимни сигнали, както и по такива, касаещи нарушения, извършени преди повече от 14 месеца.
Гореспоменатите анонимни сигнали и предложения се считат тези, в които не фигурират:
- трите имена и адреса (при физическите лица);
- името на организацията или юридическото лице, които са написани на български език, както и последният (посочен в съответния регистър) адрес на управление;
- всички предложения и сигналите, които, при все че съдържат описаното в по-горните два реда по т. 1-2, нямат подпис от автора или негов представител.
Всички сигнали, касаещи нарушенията, направени преди повече от 24 месеца, са тези, касаещи факти и събития, случили се преди повече от 24 месеца преди да бъде подаден или заявен сигналът. Всички проверки по подадените жалби, сигнали или предложения на граждани или организациите, борещи се с корупцията, за евентуалното установяване на конфликти на интереси съгласно шеста глава Закона за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси, както и някои други нарушения на служебните задължения от служителите на института, се извършват от Инспектората на НОИ.
Добре е да се има предвид, че трябва да се изпращат доказателства за констатираните нарушения. Това следва да повиши ефективността на служителите при проверката на сигналите. Освен това, служителите в Националния осигурителен институт следва да насочат подателя към конкретна администрация или институция (в рамките на 7 дни и го информират за това) за съдействие по предложенията и сигналите, засягащи казуси, чието решаване е извън правомощията и компетенциите на служителите на института.
Сигналите и направените предложения следва да бъдат разгледани най-късно в рамките на 2 месеца от тяхното постъпване, а взетите по тях решения се съобщава в рамките на 7 дни от тяхното постановяване.
Когато е нужно по продължително проучване, сроковете да се вземе решение могат да бъдат удължени до 6 месеца (включват се гореспоменатите 2 месеца).
Източник: nssi.bg
Снимка: The Express Tribune
СТАТИЯТА е свързана към
- Трудова ангажираност
- Трудова медицина, превенция и условия за живот
- Методи за изчисление на размера на инвалидните пенсии
- Общо 50 са санаториумите по програмата за профилактика и рехабилитация на НОИ
- НОИ, град Казанлък
- Обединен осигурителен архив, село Невестино
- НОИ, град Дупница
- НОИ, град Карлово
- НОИ, град Гоце Делчев
- Териториално подразделение на НОИ София Област
- НОИ, град Разлог
- Териториално подразделение на НОИ, град Пазарджик
Коментари към Кой и как регистрира предложенията и сигналите, подадени към НОИ?