Как мениджърът открива подходящ ли е кандидатът за работа
Проучване, поръчано от CareerBuilder, показва, че 49% от мениджърите от отдел „Човешки ресурси“ разбират 5 минути след началото на интервюто дали кандидатът е добър или не. От една страна това се дължи на опита и професионализма им, а от друга на гафовете, които правят желаещите да започнат работа.
Две хиляди двеста и един мениджъри и специалисти от отдели „Човешки ресурси“, които се включили в изследването, предоставили подробна информация за причините, които ги карат да дадат негативна оценка и да бъдат категорични, че този човек определено няма да свърши работата, за която кандидатства.
Така се очертали две категории – гафове, които нанасят най-голяма вреда, а могат да се избегнат и такива, които звучат толкова абсурдно, че изглежда сякаш е невъзможно да бъдат извършени.
Ето кои се включват в първата група.
- Липсата на интерес към предложението за работа.
- Неподходящото облекло.
- Когато кандидатът отговаря на телефонно обаждане по време на разговора.
- Дава крайно отрицателна и негативна оценка за предишните си работодатели.
- Няма никаква представа за компанията и нейните функции.
- Задава лични въпроси на интервюиращия го, а когато отговаря на подобни, буквално засипва с твърде интимна информация.
- Лош език на тялото. Това включва намръщена физиономия, наведена глава, нервно потропване с крака, въртене на стола, слабо ръкостискане, игра с косата, твърде много жестове, постоянно въртене на химикалка в ръцете.
А ето и втората група от гафове. Колкото и невероятно да звучат, не са измислица. Примерите са дадени от тези 2 201 мениджъра, участвали в изследването.
- В началото кандидатът предупреждава, че е взел успокоителни и най-вероятно интервюто няма да отрази истинската му личност.
- Един от желаещите да работи във фирмата не изчаква първия въпрос, а веднага след поздрава изиграва сцена от Стар Трек.
- Човекът идва облечен по анцуг. Обяснява, че веднага след интервюто отива да тича.
- През цялото време на разговора кандидатът не излиза от Фейсбук, коментира статуси и снимки и дори публикува.
- Дама се опитва да записва тайно разговора.
- Човекът се представя като герой, спасил живота на мнозина.
- Кандидатът не свали през цялото време слушалките на своя iPod.
- Вместо да отговаря на въпросите, мъжът не спира да се чуди дали той е бащата на детето си.
- В края на разговора кандидатът иска телефона на секретарката, за да я покани на среща.
- Поискахме от желаещия да работи при нас да ни впечатли и той запали един вестник и няколко от документите, които бяха на масата.
Очевидно е, че при подобно отношение няма как да постъпите на работа. Специалистите са категорични, че работодателите биха искали да видят у кандидата както добро самочувствие, така и неподправен интерес към работата. Дискусията е възможност да демонстрираме знания и интелект, но и умението да общуваме и представяме себе си по възможно най-добрия начин.
По статията работи: Гергана Караилиева
Източник: jobat.be
Снимка: thenypost.files.wordpress.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ОРГАНИЗАЦИОННО ПОВЕДЕНИЕ - АЛЕКСАНДЪР ПАУНОВ, МАРИН ПАУНОВ, МИНА ПАУНОВА - СИЕЛА
АНГЛИЙСКИ ЗА ЗДРАВЕН МЕНИДЖМЪНТ
МАЛКА КНИГА ЗА ГОЛЕМИТЕ ВЪПРОСИ В МЕНИДЖМЪНТА - ДЖЕЙМС МАКГРАТ - ХЕРМЕС
ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY GREY 36-41 057701
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41 057301
СТАТИЯТА е свързана към
- Добрите практики
- Ръководство: Как да...
- 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
- Тормозът на работното място трябва да се третира като проблем на общественото здраве
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- Дългосрочни последици за здравето от работата на смени
- Работа на мускула
- Работещите на смени са по-склонни към напълняване
- 5 признака, че колегата ни е психопат
- Техниката за продуктивност „Помодоро“ – какво представлява и как да я приложите
- НАРЕДБА № 28 от 9.12.2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
- Нездравословна работна среда: Как да прецените нивата на токсичност на работното си място
Коментари към Как мениджърът открива подходящ ли е кандидатът за работа