Как да реагираме, когато оценката за работата ни е лоша

Не е лесно да получите отрицателна оценка за работата си. Трудно се преживява, но е факт, че на всеки му се е случвало поне веднъж. Предлагаме ви няколко идеи, свързани с начина, по който да приемете подобна оценка. Опитайте се да не забравяте, че сама по себе си тя не представлява санкция, а е начин за постигане на по-голяма ефективност.
Прочетете задълбочено и много внимателно мотивите. Върнете се назад във времето и преценете колко основателни са критиките.
Не бързайте да отговаряте. Дайте си поне ден, за да имате възможността трезво да оцените кое е вярно и кое не съвсем.
Поискайте конкретни данни. Например, ако ви обвинят, че не сте достатъчно ефективни, пожелайте да видите на какво точно се базира този извод.
Овладейте емоциите си. Не се палете на секундата, защото този вид емоционална реакция е по-често лош съветник.
Задължително поискайте среща с вашия началник, след като сте осмислили оценката, която ви е поставена.
Задавайте конкретни въпроси, а когато не сте съгласни, представете позицията си аргументирано и с факти, но без да я украсявате емоционално.
В никакъв случай не правете сравнение между себе си и останалите си колеги. Това по-скоро ще влоши, отколкото да подобри ситуацията.
По време на разговора подчертайте, че искате отговор на въпросите, за да намерите решение и подобрите работата си.
Не приемайте отрицателната оценка като удар върху достойнството и самочувствието си, още по-малко като начин да бъдете уязвени като личност, а се опитайте да осмислите забележките.
Не се притеснявайте да поискате помощ от шефа си, защото е повече от ясно, че той е най-малко една крачка пред вас.
И накрая, не позволявайте на една отрицателна оценка да ви пречупи. Точно обратното, ще ви бъде наистина от полза и ще ви амбицира да работите така, че следващата да бъде положителна. Затова приемете, че тя е част от професионалното ви израстване и не забравяйте поуките от нея. Но преди всичко запомнете изводите, които сте направили и решенията, които сте взели в резултат на критиката към вас, а не колко ядосани, разочаровани и притеснени сте били.
По статията работи: Гергана Караилиева
Източник: jobat.be
Снимка: s1.edi-static
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ФЪРСТ ЕЙД АПТЕЧКА ТИП ОФИС
ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС
ВАРИТЕКС ЦЕЛИ СИЛИКОНОВИ СТЕЛКИ ЗА КОРИГИРАНЕ НА НАПРЕЧЕН И НАДЛЪЖЕН СВОД модел 542
VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY BLUE 39-47
VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY GREY 39-46
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41
СТАТИЯТА е свързана към
- Добрите практики
- Ръководство: Как да...
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
- НАРЕДБА № 28 от 9.12.2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
- Как да бъдем щастливи на работното си място
- 4 стратегии за справяне с токсични колеги
- "Тихото напускане“ или защо служителите губят мотивация
- Общуването между поколенията в офиса подобрява психичното здраве на служителите
- Техниката за продуктивност „Помодоро“ – какво представлява и как да я приложите
- 5 признака, че трябва да сменим работата си
- Кайзен – японската философия за непрекъснато подобряване на работния процес
Коментари към Как да реагираме, когато оценката за работата ни е лоша