Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да не дразним шефа си

Как да не дразним шефа си

Как да не дразним шефа си - изображение

Много е важно да се чувстваме спокойни на работното си място, където пребиваваме по-дълго, отколкото навсякъде другаде. Спокойствието е ценно, защото ни дава възможността да работим активно, творчески и целенасочено. Вероятно всеки служител изпитва различни чувства към своя началник и със сигурност те са толкова, колкото и хората.

Факт е обаче, че има ситуации, които могат да провокират шефа и не само да влошат атмосферата, но и променят отношението му към вас. Френски експерти коментират, че става особено опасно ако се превърне в тенденция да лазите по нервите на вашия началник. Според тях най-вероятно логичният финал може да се обобщи с една дума – уволнение. За да не се стига до подобни кариерни трагедии, предлагаме на вниманието ви няколко идеи. Не само как да не дразним, но и кое най-много изнервя човека на върха.

  • Закъсненията, особено ако са се превърнали във ваша запазена марка. Естествено, че на всеки може да му се случи, но става опасно ако практикувате това от понеделник до петък.
  • Липсата на инициатива е другото, което изнервя. Не бъдете инертни, а винаги споделяйте идеите, които са ви осенили, дори да ви се струват недотам подходящи или пък глупави. По-добре да ви иронизират, отколкото да ви обвинят, че изобщо не мислите.
  • Ако има нещо още по-лошо от липсата на инициатива, това е прекалената инициативност. Затова си спомнете Аристотел и правилото за златната среда.
  • Не се оплаквайте и не мрънкайте – подобни реакции винаги действат на шефа ви така, както червената кърпа на бика.
  • Бъдете лоялни – няма по-голям грях от липсата на лоялност.
  • Лъжата. Никога не правете грешката, да заявите, че не сте се обадил по телефона, защото батерията му е паднала или, че не сте получили никакво писмо на електронната си поща. Нали сте наясно, че няма кой да се върже на подобни обяснения?
  • Липсата на интерес е сред другите неща, които са в състояние да ядосат началника ви, особено ако тя е постоянна. Затова питайте за всичко, което предстои, проявявайте любопитство и изразявайте емоционално оценката си.
  • Никога не прекъсвайте началника си и най-вече не го правете по време събрания и срещи. Още по-малко пък се опитвайте да го поправяте и да посочвате публично грешките му. Това не просто ще го нервира, а ще го доведе до бяс.
  • И на финала, запомнете, че на вашия началник не му е приятно да обяснявате постоянно колко близък приятел сте с него. Дори ако се случва от време на време да излизате заедно след работа, това не означава, че трябва да го информирате подробно за личния си живот и да искате и той да прави същото.

Колкото и свободни да са отношенията в една фирма, шефът си е шеф. Не го забравяйте, ако искате да се чувствате добре, да работите спокойно и да се издигате професионално.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: jobat.be

Снимка: cpacanada.ca

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияЛайфстайлНовиниСоциални грижиЗдравни съветиСнимкиАнкетиОрганизацииАлтернативна медицинаНормативни актовеИсторияЛечения