Как да напуснем работа като професионалисти
Напускането на работата е индивидуално предизвикателство, вярно е. Все пак, има няколко общи препоръки, които могат да помогнат на всеки от нас да извърши въпросния акт максимално професионално. Ето на кои от тях ще обърнем специално внимание в следващите редове.
Най-напред, уведомете ръководителя си за намеренията си, а след това - членовете на екипа, с които се трудите. Колкото и да вярвате на колегите си, че ще съхранят "тайната" ви, това може и да не стане, а засекретената информация - да изтече по някой, не особено доброжелателен, информационен канал. Това, да си го признаем честно, не би изглеждало професионално. Затова, когато окончателно вземете решение да преустановите пътя си в компанията, направете го директно, обръщайки се към този, който има най-голямо отношение към казуса ви.
Важно е разговорът да прочете на живо, "лице-в-лице", ако обстоятелствата го позволяват. В краен случай, когато няма друга възможност, съобщете новината по телефон.
Срещата, разбира се, трябва да има ясна цел, и да протече в позитивен и дипломатичен тон. Когато говорите с работодателя си, действайте направо, без заобикалки – така ще спестите и неговото, и своето време. Обмислете отговорите на няколко важни въпроса, които има възможност да ви зададат: бихте ли останали, ако ви помолят да го направите; при какви условия; а готови ли сте да си тръгнете веднага, защото може да получите и такова предложение?
Когато получите разрешение за напускане, в следващите две седмици в периода на предизвестието си /ако имате такова/, не се изкушавайте да стартирате нови проекти, по-скоро – постарайте се да завършите настоящите си ангажименти. Както се казва, оставете зад гърба си не хаос, а ред и добри постижения.
Разделете се с колегите си по подобаващ начин, оценявайки факта, че с много голяма част от тях може би сте се чувствали добре да споделяте обща професионална среда. Благодарете за сътрудничеството, за доверието и отделеното време. С възрастта всеки от нас разбира, че съхранението на професионалните контакти може да бъде от полза в различни ситуации.
Е, желаем ви успех и попътен вятър!
По статията работи: Красимира Костадинова
Източник: themuse.com
- Какво трябва да знаят работодателите за безопасността на работно място в условията на COVID-19
- Минималната работна заплата да бъде замразена през 2021-а поискаха представителите на бизнеса
- Хората с квалификация могат да са срещнат с работодатели чрез бързи интервюта
- Нужни са спешни мерки за справяне с липсата на персонал в ЕС
Продукти свързани със СТАТИЯТА
НЕОБХОДИМО СЪДЪРЖАНИЕ НА ИНДИВИДУАЛНИЯ ТРУДОВ ДОГОВОР - НИНА ГЕВРЕНОВА - СИЕЛА
ВАРИТЕКС ЦЕЛИ СИЛИКОНОВИ СТЕЛКИ ЗА КОРИГИРАНЕ НА НАПРЕЧЕН И НАДЛЪЖЕН СВОД 542
ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY GREY 36-41 057701
VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41 057301
VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY GREY 39-46 057702
Безплатна доставка за България!СТАТИЯТА е свързана към
- Добрите практики
- Ръководство: Как да...
- 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- Тормозът на работното място трябва да се третира като проблем на общественото здраве
- Дългосрочни последици за здравето от работата на смени
- Работещите на смени са по-склонни към напълняване
- Работа на мускула
- 5 признака, че колегата ни е психопат
- НАРЕДБА № 28 от 9.12.2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
- Нездравословна работна среда: Как да прецените нивата на токсичност на работното си място
- 4 стратегии за справяне с токсични колеги
Коментари към Как да напуснем работа като професионалисти