Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да коментирате недобрите идеи на работното място по правилния начин

Как да коментирате недобрите идеи на работното място по правилния начин

Как да коментирате недобрите идеи  на работното място по правилния начин - изображение

Искаме или не искаме, неработещите идеи в бизнеса са неизбежни и това е факт, който не се нуждае от доказване на противното. Основната причина е, че, колкото и големи професионалисти да са кадрите, въвлечени във всяко бизнес начинание, те не са предпазени от това да сгрешат. Натовареният график, напрежението, бизнес динамиката, лични притеснения и страхове, както и куп други мотиви могат да са "виновни" за професионалния провал или антиреализацията на проект или хрумване /които на пръв поглед могат да изглеждат и невероятни/.

Как реагирате обаче, когато самите вие попаднете в ситуация на "локализатори" на решение, което, метафорично казано, "няма да го бъде"? А иначе – много ви се иска да покажете на колегите и сътрудниците си, че нещата няма да се получат. Не бързайте да се отчайвайте, защото ще се опитаме да сме ви полезни с няколко съвета.

На първо място, не се колебайте да изкажете мнението си: в бъдещ план то може да "спести" на компанията ви сериозни затруднения. Респектът ви към ръководството, както и към колегата-автор на въпросната идея, може да ви накара да сложите "спирачка" на езика си, но пробвайте да се преборите с тези усещания. Успехът ви дали ще бъдете чути и разбрани, естествено, много зависи от начина, по който ще формулирате становището си. В този ред на мисли, вместо да мърморите неясно и с негативизъм, опитайте се да конструирате ясно мисълта си, ползвайки магията на позитивното говорене. Покажете, че стремежът ви не е да създавате конфликти, а да предложите своята алтернативна гледна точка на разглеждания казус.

Може би знаете, че при много компании е практика след провала на даден проект да се прави преоценка на слабите му страни и да се анализират причините за неуспешната му реализация. По-продуктивно обаче е да се постъпва по обратния път: още на старата на реализацията на бизнес предложението да се обследват евентуалните трудности за най-оптималното му представяне. Предложете такъв вариант на лидерите и мениджърите си, когато видите, че нещо "куца".

Търсете съдействието на колегите си, вместо да ги порицавате за грешните им решения или да ги критикувате; помагайте им заедно да преструктурирате проекта и да откриете градивната му, подобрена, версия. Бъдете търпеливи и контролирайте емоциите си, защото може да получите доста недобри отзиви на включването си.

В крайна сметка, ако работната среда е такава, че не можете да въздействате върху това, което искате да промените, не забравяйте, че винаги имате избора да потърсите друго място – такова, което да съвпада с визията ви за успешно случване на нещата.

Над статията работи: Красимира Костадинова 

Снимка: freeimages.com/Gabriel Del castillo

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиНовиниЗдравни съветиЛайфстайлСнимкиЛюбопитноРецептиХранене при...Спорт