Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да стимулираме нематериално служителите във фирмата

Как да стимулираме нематериално служителите във фирмата

Как да стимулираме нематериално служителите във фирмата - изображение

Жаждата за пари е важен белег на съвремието, но тя не е единствената движеща сила, която кара хората да отидат на работа. Достойното заплащане има ключова роля, но съществуват и други инструменти за стимулиране на работещите, за да бъдат те ефективни, продуктивни и удовлетворени.

За всеки, който ръководи бизнес, е ясно, че мотивацията на екипа е важна стъпка по пътя към успеха, защото основата й цел е да създаде условия, служителите да имат желание да работят по-добре и по-ефективно в полза на бъдещето на компанията.

Ето няколко предложения как един ръководител да мотивира нематериално работещите във фирмата.

Кариерното развитие е безспорно в основата на този вид стимулиране. Възможността да се издига в служебната йерархия е от огромно значение за всеки. Разбира се, това трябва да става аргументирано, така че както човекът, получил повишението, така и останалите от екипа да знаят защо се е случило.

Участието в различни проекти, семинари, курсове, майсторски класове и придобиването на нови знания, са мощен стимул за хората и в същото време са действия, насочени към бъдещето на компанията.

Осигуряването на туристически пакети и абонамент за прояви, които служителят обича, като например, закупуването на карта за настоящия оперен или театрален сезон, са друг подходящ начин за нематериално стимулиране.

Добре е работодателят да не забравя, че има начини, които не водят до никакви разходи от страна на компанията, но в същото време имат невероятно влияние върху екипа.

Сред тях са честите срещи, по време на които се отчита стореното и се посочват онези от служителите, които имат безспорна заслуга и на които се благодари публично.

Предоставянето на повече дни за отпуск, когато това се налага на някой служител, или организирането на временен индивидуален график.

Оказването на съдействие за разрешаването на личен проблем.

Колкото по-често един ръководител стимулира нематериално служителите си, толкова по-добри и ефективни ще бъдат резултатите за организацията му. А когато този вид поощрение се комбинира с отлични условия на труд и заплащане, той може да е сигурен в просперитета на фирмата си.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: dnevnyk-uspeha.com

Още по темата:

3.0, 2 гласа

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлСоциални грижиЗдравни съветиНовиниАнкетиНормативни актовеПсихологияСнимкиСпортЛюбопитно