Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да накараме служителите да работят на пълни обороти

Как да накараме служителите да работят на пълни обороти

Как да накараме служителите да работят на пълни обороти - изображение

Въпросът как да бъдат мотивирани членовете на една фирма по начин, който ще провокира тяхната максимална посветеност в работата им, е важен за всеки работодател. А той трябва да е наясно, че благосъстоянието на компанията вълнува в най-голяма степен него и само една част от персонала му. Затова е нужно да мотивира непрекъснато служителите си да работят ефективно, използвайки знанията и възможностите си в максимална степен, като в същото време запазят позитивното си отношение към самия него като шеф и към фирмата. 

Следващите няколко правила със сигурност ще се окажат полезни както за началниците, така и за техните подчинени.

Метод "Морковът и тоягата": От понеделник до четвъртък напомняйте на служителите, че е нужно да работят колкото може по-ефективно, а целите, които си поставят да бъдат много по-високи. Ако правите това по няколко пъти четири дни в седмицата, е възможно да постигнете както по-висока производителност, така и напрежение, та дори желание за напускане. Затова в петък съберете екипа и благодарете на всеки за добре свършената работа. Може да изпратите и благодарствени писма по електронната поща. Бъдете сигурни, че в понеделник хората ви ще са готови за нови предизвикателства, защото добрите думи им носят чувство на удовлетворение от работата и показват, че ги цените.

Метод "Примамка": Научете кое е най-привлекателното за всеки от екипа ви. Например, знаете, че някой от служителите ви има нужда от повече средства. Обещайте му премия, ако извърши повече работа, отколкото обикновено. Бъдете сигурни в резултата, защото логиката е добър съветник, но емоциите са по-ефективни.

Метод "Ново": Може би един от най-лесните начини да бъде повишена значително производителността, е да бъде променена работната среда. Затова се изисква само желание и малко време. Пренаредете мебелите в офиса, променете мястото, където провеждате оперативките. Могат да ви хрумнат и други идеи, но най-важен е елементът на изненада.

Метод "Демокрация": Служителите работят за вас, но не са ваши роби. Всеки един от тях има чувства, мнение и иска да бъде чут. Винаги се интересувайте какво мислят те за бъдещето на компанията. Не е нужно да реализирате винаги идеите им, но е от голямо значение да разговаряте по темата, защото винаги може да се появи решение на сложен казус или изход от ситуация, с една дума нещо, за което вие не сте се сетили.

Метод "Общи цели": Поискайте служителят да ви разкаже какви са личните му цели за следващата година. Помогнете му да ги реализира. Когато помагате за решаването на лични проблеми, вие влияете положително върху производителността на работещите. Запомнете, че хората продължават да смесват живота и работата, в този смисъл колкото по-добре живеят, толкова по-добре работят.

И накрая - не забравяйте за нещо толкова просто, но и толкова важно. Контактувайте по-често със служителите си. Ако се грижите за тях като за приятели, те не само ще работят отдадено и вдъхновено, но и ще го правят с радост. А това ще се отрази със сигурност на компанията, която ръководите.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: smartsourcing.ru

Снимка: infinite11s.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСоциални грижиСнимкиЛайфстайлНовиниЛюбопитноНормативни актовеАнкетиПсихологияФизиология