Уроците на пандемията: служители и мениджъри заедно в борбата със стреса
С отмяната на локдауна и карантината в различни точки на света бизнесът се изправи пред предизвикателството да запази мотивацията и отдадеността на своите служители след завръщането им по работните места.
Изследване на експерти от Университета на Илинойс в Чикаго разкрива, че както ръководителите, така и служителите играят ключова роля за поддържане желанието за работа по време на пандемия.
Проучването е публикувано в списание „Journal of Applied Psychology“ и гласи, че работното представяне е най-добро, когато екипът е подготвен психически за връщане на работа, а неговият мениджър е запознат и ангажиран с опазване здравето и безопасността на подчинените си.
Хаосът и силният стрес затрудняват адаптацията
Авторът Зениу Юан, асистент по управленски науки към колежа по бизнес администрация на Университета на Илинойс, уточнява: „Възможно е хаосът и силният стрес да затруднят работниците при адаптацията на работното им място. Искахме да разберем кои са факторите, които биха повлияли положително на работоспособността им. Това е много важно, защото именно най-отдадените и високо мотивирани служители са тези, които се наслаждават на работата си и се отличават от останалите с по-добри резултати.“
Юан и колегите му, сред които Юсин Йе и Менг Зонг, включват 350 служители от Ухан – началната точка на коронавирусната пандемия. След затварянето на града много хора трябваше отново да се върнат на работа, което бе свързано с допълнителен стрес.
Учените препоръчват на всички първо да се адаптират мисловно, да свикнат с идеята за предстоящата промяна в начина им на живот.
Юан допълва: „Преди да се завърнат по работните си места служителите трябва да се подготвят психически за това. Те могат да си припомнят задачите, които обикновено извършват, да проследят прогреса в работата, както и да си подредят ангажиментите по приоритети. С други думи, да загреят, преди да започнат самата тренировка. Така ще им бъде много по-лесно да навлязат бързо в работния ритъм и да се концентрират.“
Ролята на ръководителя
Ръководителите също играят съществена роля. Заплахата от коронавируса не е отминала и оставя своята трайна следа върху психиката на техните подчинени. Те се чувстват напрегнати и могат да бъдат разсеяни при изпълнение на задачите си. Отговорност на мениджърите е да предприемат конкретни мерки за опазване на тяхното здраве и за гарантиране на безопасността им.
Устните препоръки не са достатъчни
Експертът предупреждава: „Ангажиментът на ръководителя не се състои само в устни препоръки към екипа му. Той трябва да дава добър пример и да осигурява прозрачна комуникация по въпроси, свързани със здравето и безопасността.”
Според специалистите двете страни в работния процес са от еднакво голямо значение, за да се постигне нужното спокойствие и да се повиши работоспособността.
Юан е категоричен, че високата ефективност е функция от тези две променливи – работодател и служител. Той смята, че мениджърите не могат просто да очакват от своите подчинени да са отдадени на работата си, без в замяна да им осигурят нужните безопасни и здравословни условия на труд.
Поради факта, че проучването обхваща граждани на Ухан, екипът предупреждава, че техните резултати може да не са приложими за всяка страна или регион.
Юан не пропуска да спомене, че и други фактори играят съществена роля, в зависимост от начина на справяне с коронавируса и неговото разпространение. Той все пак вярва, че заключението от изследването за тясната взаимовръзка служител-ръководител е общовалидно. Според него двете страни трябва да работят заедно, за да постигнат високи резултати, без да поставят в риск здравето си.
https://www.newswise.com/coronavirus/lessons-from-wuhan-what-managers-and-employees-need-to-know
- Как мениджърът открива подходящ ли е кандидатът за работа
- По-голямата част от новорегистрираните безработни са освободени заради кризата COVID-19
- МТСП: Повече от 61 000 души остават на работа чрез мярката 60/40
- В Левски учредиха гражданска инициатива „БлагоТворение“ за взаимопощ във времето на кризата COVID-19
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ОРГАНИЗАЦИОННО ПОВЕДЕНИЕ - АЛЕКСАНДЪР ПАУНОВ, МАРИН ПАУНОВ, МИНА ПАУНОВА - СИЕЛА
АНГЛИЙСКИ ЗА ЗДРАВЕН МЕНИДЖМЪНТ
МАЛКА КНИГА ЗА ГОЛЕМИТЕ ВЪПРОСИ В МЕНИДЖМЪНТА - ДЖЕЙМС МАКГРАТ - ХЕРМЕС
ДИХАТЕЛНИ УПРАЖНЕНИЯ ПРИ COVID-19 - Д-Р АННА ШУМЕЙКО, НАТАЛИЯ БОРИСОВА - СИЕЛА
СТЕРИЛИЗАТОР ЗА ВЪЗДУХ CLEAN AIR 4 / 55 W
Безплатна доставка за България!СТЕРИЛИЗАТОР ЗА ВЪЗДУХ CLEAN AIR 1 / 55 W
Безплатна доставка за България!СТАТИЯТА е свързана към
- Добрите практики
- Актуално
- Лекарства и добавки срещу нервно напрежение и стрес
- Какво лекува английската сол
- Енергийни точки за облекчаване на стрес, депресия и емоционален дисбаланс
- Юка
- Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
- Див рожков, дърво на Юда, Церцис
- Разумно ли се държите в ситуации на криза?
- В добро състояние ли са вашите нерви?
- Кортизолово лице или как стресът влияе на външния вид
- Индийско грозде, Еуфорбия, Амла, Амалаки
Коментари към Уроците на пандемията: служители и мениджъри заедно в борбата със стреса