Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Стоп-срещите – защо и как?

Стоп-срещите – защо и как?

Стоп-срещите – защо и как? - изображение

В последно време все повече фирми организират кратки и ежедневни срещи, по време на които участниците са неподвижни и отговарят на три въпроса. Ето кои са те:

  • Какво направих вчера?

  • Какво ще направя днес?

  • Какви са проблемите, с които се сблъсквам?

Ако вече сме възбудили любопитството ви, то продължавайте с четенето!

Най-често този вид събирания биват практикувани в сектора Информационни технологии. Например, те са традиция във фирми като Microsoft и Facebook. В една фламандска служба по заетостта и професионалното обучение също прегръщат инициативата и всяка сутрин точно в 8,45 часа се събират. Стоят в кръг и си подхвърлят плюшена играчка, който я хване, той има правото да отговори на трите въпроса. Идеята е членовете на екипа да обсъдят всички потенциални проблеми на съвсем ранен етап. Една от характерните особености на инициативата е, че дава възможност на всеки да се отпусне, да изчисти съзнанието си и без задръжки да направи равносметка на действията си.

Как трябва да изглежда идеалната стоп-среща?

  • Провежда се всеки работен ден.
  • Започва в точно определения час, а не минута по-рано или по-късно.
  • Продължава 15 минути.
  • Никога не се отлага, независимо че има отсъстващи служители.
  • Всеки от членовете на екипа отговаря на трите въпроса.
  • Служителите оформят кръг и не се движат.
  • Всеки говори по реда си, а най-добре е да се хвърля предмет, за да се посочи кой може да изрази мнението си.
  • Съобщават се само факти, не се толерират лирични отклонения, а още по-малко коментари по адрес на друг.

Ако идеята ви е харесала, възползвайте се от нея. Едно е сигурно – няма да загубите нищо. И не се притеснявайте, че вероятно в началото вашите служители ще я приемат с доза негативизъм, притеснение и дори присмех. Още след първите две-три стоп-срещи, ще се убедите, че сте на прав път и тя работи. Затова, напред към нея и успех!

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: jobat.be

Снимка: blog-emploi.com  

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлПсихологияЗдравни съветиНовиниСоциални грижиЛюбопитно