Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да не бъдем работохолици

Как да не бъдем работохолици

Как да не бъдем работохолици - изображение

Ако и на вас ви се е случвало да си говорите на глас, докато готвите вечерята, в опит да намерите решение за поредния сложен казус в службата, или да гледате с празен поглед, когато детето ви задава въпрос, то си струва да отделите няколко минути и да хвърлите поглед на следващия текст.

Всеки би искал да се чувства удовлетворен от това, което прави. Едва ли обаче работата трябва да ни обсебва до степен, в която останалото спира да ни вълнува и губи своето значение. Истината е, че ние много често сме в състояние да пренебрегнем всичко в името на успеха. Той обаче често е твърде условен, а още по-често продължава кратко.

Дайте си сметка, че работата ви, колкото и вдъхновяваща, любима, интригуваща и желана да е тя, е само част от вашето битие. Тя не го определя, а го допълва. Трудно ще ви бъде, особено ако вече сте стигнали дъното – да си говорите на глас, да гледате невиждащо, да отговаряте на въпросите на домашните си с огромно закъснение, но въпреки това направете опит да започнете.

Ето и няколко прости неща, които биха ви помогнали.

  • Когато ви се допие кафе по време на работа, станете от стола и отидете до автомата. 10 минути няма как да са фатални, но след тях ще се чувствате бодри и по-спокойни.
  • Не си мислете, че вие сте единственото човешко същество, което носи отговорността и е в състояние да се справи с поставената задача. Огледайте се. Около вас е пълно с подобни личности и няма нищо по-нормално от това да си разпределите задълженията.
  • Дори в часовете, когато сте най-натоварени, не прекъсвайте разговор сред колегите си, посветен на домашен проблем или на нова рокля. Понякога именно излизането от казуса може да доведе до по-бързото му решение. А и със сигурност ще усетите, че хората, с които работите са много по-щастливи и с по-голямо удоволствие говорят с вас и обсъждат по-свободно служебните въпроси.
  • Направете така, че след края на работния ден да имате ангажименти, които ще ви провокират, а защо не и очароват. Мислете не за служебните си ангажименти, а за футболния мач на сина си, за дрешката, която трябва да купите на дъщеря си или за продуктите за вечерята, с която ще изненадате всички. Отидете на гости, на кино или разгледайте изложба.

След като сте видели това, вероятно си мислите, че вече сте го чували или чели някъде. Естествено, защото няма нищо ново под слънцето. Ние само ви припомняме неща, които ще ви помогнат да подредите правилно приоритетите си и със сигурност ще ви направят щастливи. Търсете златната среда, доверете се на Аристотел. Няма да сбъркате и със сигурност ще се почувствате по-щастливи.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: wonderzine.com

Снимка: snmaster.com   

Още по темата:

0.0, 0 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиПсихологияСнимкиСоциални грижиАнкетиНовиниФизиологияОрганизацииНормативни актовеАлтернативна медицинаИсторияЛечения