Съществува ли законов срок за издаването на документи за пенсиониране от осигурителя?

От началото на 2017 година българските осигурители са задължени да издават безплатно необходимите документи, в които е посочен осигурителният стаж и осигурителните доходи на заинтересованото лице в рамките на 14 дни, считани от подаването на писменото искане на лицето или неговите представители.
Благодарение на приетата промяна, описана в чл. 5, ал. 7 от КСО, от 01.01.2018 г. задълженията на осигурителите са, както следва:
Осигурителите са задължени в рамките на 14 дни от подаването на искането да издадат безплатно документите за осигурителен стаж и осигурителни доходи, както и да удостоверяват всички факти и обстоятелствата, свързани с тях, по искането на:
- осигуреното лице или неговите представители – за периоди преди 01.01.2000 г.;
- длъжностните лица, отговорни за ръководството по:
- превеждането на компенсациите и помощите при временна неработоспособност и трудоустрояване;
- превеждането на компенсациите за безработица;
- пенсионното осигуряване.
Още по темата:
СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ
КатегорияСоциални грижи- Нови електронни услуги на НОИ за 2016 година
- Превод на руските пенсионни възнаграждения в България за второто тримесечие на 2017 година
- Ако имахте избор да не се осигурявате, бихте ли се отказали от възможността да получавате пенсия?
- Достатъчно ли е увеличението на минималната пенсия на 200 лева?
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА