Начало Социални грижи Трудова ангажираност Трудова медицина, превенция и условия за живот От началото на 2018 ДДС-декларациите ще се подават единствено в електронен вариант

От началото на 2018 ДДС-декларациите ще се подават единствено в електронен вариант

От началото на 2018 ДДС-декларациите ще се подават единствено в електронен вариант  - изображение

От началото на първия месец от 2018 г. заинтересованите лица, управляващи фирми, ще имат възможност да подават месечните си декларации-справки по ДДС единствено чрез интернет. Новото правило влезе в действие още в края на 2017 година (т.е. документите за месец декември следваше да се пратят заедно с дневниците за покупки и продажби в НАП, а срокът за това изтече на 15 януари 2018 г.).

Промяната следва да се отрази на немалко български фирми, длъжни да подават справки-декларации, защото над 99% от документацията вече постъпва към НАП единствено в електронен вариант.

Новите правила в Закона за данък върху добавената стойност (ЗДДС) са предвидили и изключение от правилото за подаването по електронен път на ДДС документите. Това би могло да се извърши и от наследници или заветници, ако физическото лице, което е едноличен търговец, почине. Има и други конкретни случаи, описани в текста на чл. 126, ал. 4, 7 и 8 от ЗДДС.

Хората с прекратена по ЗДДС регистрация през 2017 г., както и лицата, неподали ДДС-декларации по електронен път до момента на дерегистрирането им - за последния данъчен период - следва да подават тези документи на хартия (или на технически носител) до съответното подразделение на приходната агенция.

От първия месец на 2018 г. се намалява периодът за подаването на заявленията, касаещи случаите на възникване на основание за регистрация по ЗДДС. Така, вместо за 14 дни, крайният срок да се извърши това, се свива до 7.

Добре е да се има предвид, че когато облагаемите обороти от 50 000 лв. са достигнати за време не по-малко от два последователни месеца (включително текущия), периодът да бъде подадено заявление за задължителна регистрация по ЗДДС - е 7 дни. Те започват да текат от датата, за която оборотът достигне гореспоменатите 50 000 лв..

Нужно е да се знае, и че експертите по приходите могат да дерегистрират служебно лицето при няколко случая - при прекратяване на юридическото лице, без да се обявява ликвидация, на неперсонифицирано дружество, както и на осигурителна каса.

Заинтересованите биха могли да се информират по-подробно относно новите изисквания на телефон 0700 18 700, за да разберат повече от експертите от информационния център на приходната агенция.

По статията работи: Виктория Милова
Източник: http://www.nap.bg/
Снимка: www.kik-info.com/novini/

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиНовиниАнкетиЛюбопитно