Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Култура на телефонната комуникация

Култура на телефонната комуникация

Култура на телефонната комуникация - изображение

Важно условие, подпомагащо добрата ни култура на телефонна комуникация, е да "забравим", че събеседникът ни не може да ни вижда, и телесно по невербален път, трябва да продължим да демонстрираме всичко онова, което бихме правили и при един пряк разговор, в т.ч. използването на жестове, усмивки, поза на тялото, мимики, интонация и др. Доказано е, че тези невербални компоненти се предават и на нашия маниер на говорене. Така речта ни става много по-убедителна и по невидими пътища усилва действието си върху телефонния ни партньор.

Случва се телефонният комуникатор да говори едно, а лицето му да изразява нещо съвсем друго (да си позволява да прави подигравателни гримаси, намигвания, на околните, иронично да върти глава, да прави обидни жестове с ръка). Полезно е да се знае, че по този начин се поема риск допуснатият конфликт между вербалното и невербалното да се „пренесе” и да се предаде на отсрещната страна. Положението на тялото, интонацията, гласа, учтивостта, тонът, членоразделността, скоростта на говорене и изпреварващите реакции са сред основните фактори в една телефонна комуникация.

Положението на тялото е важно.

Застанете така, сякаш събеседникът ви се намира пред вас. Съобразете се с отворените и затворените пози. Настанете се удобно в седнало положение, когато казвате: „Слушам ви и съм готов/а да ви помогна”. Ще се убедите как отношението ви повлиява върху тоналността на говорене в комуникацията със събеседника ви.

Интонацията също не трябва да се подценява.

Ако добавите желаната интонация в гласа си, това ще ви помогне да звучите по-приятелски и общително. Влагайте чувство, когато обяснявате идеята си и говорете по начин, който да демонстрира високо ниво на енергичност. Не бихте искали да звучите безинтересно, скучно и монотонно, нали?

Учтивост

Отнасяйте се с околните така, както бихте очаквали и те да ви отвърнат. Събеседниците ви са наясно кога действително се интересувате от тях. Хората се държат любезно с онези, които са любезни. Когато се поставите на мястото на вашия събеседник, ще ви е по-лесно да установите лоялни и ползотворни отношения.

Тон

Тонът ви на говорене може да програмира нивото на общуване със събеседника ви. Когато звучите приятелски и топло, възможността да завържете трайни взаимовръзки с хората "зад слушалката" може да се увеличи значително. Нужно е гласът ви да звучи професионално и да е достъпен, за да могат събеседниците да реагират на вашия тон на говорене, опитвайки се в известна степен да му подражават.

Разбираемост

Нормално е да считаме, че всичко, което казваме, следва да се разбира, но винаги трябва да се стараем да не мрънкаме, бърборим или изричаме несвързани неща. Телефонният ни „портрет” пред околните трябва да остави впечатление за човек, чиито разговор, дикция и произношение са ясни и лесни за разбиране.

Бързина на говорене

Известно е, че изговаряме средно 120-130 думи в минута. Ако си направим експеримент и се опитаме да говорим по-бавно, ще забележим и ще се убедим, че говорещите бавно, дразнят слушателите си.

Отгатване на желанията

Качеството на услугите по правило зависи от умението да се ориентираме в събеседниците си и да ги разбираме правилно. Още по телефона трябва да съумяваме да предвиждаме очакванията на околните, да отговаряме на исканията и да имаме готовност да ги удовлетворим в аванс.

Ако по време на телефонен разговор се постараете да се придържате към тези 7 важни фактори, то със сигурност ще впечатлите събеседника си с добрата си култура на телефонна комуникация.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСоциални грижиЛайфстайлСнимкиЗдравни съветиАлтернативна медицинаОрганизацииСпециалистиЛеченияНовиниПсихологияАнкетиНормативни актовеИсторияЗаведения