Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да разберем, че се справяме добре на нова работа – 1 част

Как да разберем, че се справяме добре на нова работа – 1 част

Как да разберем, че се справяме добре на нова работа – 1 част  - изображение

Стартирането на нова работа често е неизбежно съпътствано от куп емоции, много от които – доста противоположни по своята същност. Първоначално, повечето от нас се чувстват така, сякаш нямат никаква идея какво правят и, всъщност, често… е така наистина. Много скоро обаче нещата си идват на мястото /в най-оптимистичния вариант/: ставаме все по-уверени на позицията, на която сме. Логичният резултат от повишаването на самочувствието ни нерядко е свързан с похвала от шефа или от колегите ни за добре свършената работа. Какво се случва обаче, ако вече няколко седмици не получаваме тази похвала в "директния" й вид? Как да разберем дали сме все така ценен за компанията си кадър?

Ако и вие понякога си задавате тези въпроси, в следващите редове американският кариерен консултант Кат Бугард дефинира онези сигнали /или поне няколко от тях/, по които можете да се ориентирате дали професионалната ви репутация остава на все такова високо равнище.

Получавате редовна обратна връзка за работата си

Този първи белег изглежда нелогичен, нали? Не трябва ли да ви хвалят повече и по-малко да коментират представянето ви, ако наистина се справяте добре? Не, не трябва, ще ви разочарова Бугард. Истината е, че, ако наистина одобрява труда ви, работодателят ви ще иска да ви предостави още професионални ресурси и конструктивна критика, които ще са ви нужни, за да станете още по-добри в това, с което се занимавате. Когато непрекъснато сами вдигате летвата в представянето си, задължение на мениджъра пък е да поддържа професионалното предизвикателство пред вас и да ви помага да се развивате. В този ред на мисли, недейте автоматично да приемате честата обратна връзка /момента, когато отново вие сте извикани в кабинета на шефа/ за нещо много лошо. То може да бъде и индикация за оправдано повишените очаквания към вас.

Всички търсят подкрепата ви

Ето още един добър знак: когато колегите ви изпаднат в затруднена ситуация или имат текущи въпроси, вие сте хората, към които те веднага се обръщат за помощ и насърчаване. Защо? Ясно е – изградили сте репутация на служител, който може да разреши важни казуси, затова сте желан източник на информация, метафорично казано. Помислите логично: щяха ли да търсят подкрепата ви, ако не бяхте кадри, на които не може да се разчита? Вероятно – не.

Всички търсят мнението ви

Ако на важните срещи и обсъждания, колегите и ръководителите ви имат нужда да чуят вашето мнение по даден въпрос, това също е важен индикатор, който показва, че сте направили добро впечатление. Очевидно е, че вашите мисли, идеи и възгледи са важни за ръководството, защото, в обратния случай, едва ли някой би ви дал думата.

По статията работи: Красимира Костадинова

Източник:themuse.com

Снимка: freeimages.com/len-k-a

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияНовиниСоциални грижиЛайфстайлЛюбопитноЛеченияПсихологияЗдравни съветиТестове