Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да учим ефективно цяла нощ – част 2

Как да учим ефективно цяла нощ – част 2

Как да учим ефективно цяла нощ – част 2 - изображение

Запазете будния си ум за цялата вечер

Включете светлините. Ярката бяла светлина стимулира тялото ви да остане будно. Осигуряването на достатъчно ярка светлина на мястото, което сте избрали да учите през нощта, ще премахне сънливостта и може да ви помогне да се концентрирате по-добре върху материала, който трябва да заучите за няколко часа.

Намерете си място с ярка бяла светлина. Ако учите в дома си, помислете дали да не смените нормалната крушка с такава с по-високи ватове. Може да си включите настолна лампа, когато четете активно. Това допълнително ще стимулира мозъка ви и ще ви поддържа бодри.

Избягвайте разсейващите изкушения

Ако сте учили активно часове наред, може да е изкушаващо да надникнете в профилите си в социалните мрежи, но бъдете сигурни -  това ще отклони вниманието ви и в крайна сметка ще навреди на представянето ви по време на теста или изпита.

Изключете телефона или таблета си, ако е възможно. Ако ли не, обмислете дали да не включите устройството си на безшумен режим, за да ограничите изкушението да погледнете в дисплея. Нека вашите приятели и семейство ви са наясно, че трябва да учите и не бива да ви търсят през нощта, освен ако не се касае за спешен случай.

Дъвчете дъвка или ментов бонбон

Дъвченето на дъвка ще ви поддържа будни. Ментовите дъвки или бонбони (има такива и без захар) могат да подобрят настроението ви и да повишат бдителността. Флаконче с ментово масло, от което може да вдишвате от време на време ще помогне да запаметявате повече информация.

Позволено е да си рисувате или да си драскате, когато учите

Ако усетите, че способността ви да концентрирате е на изчерпване, опитайте да порисувате или да подраскате върху празен лист хартия. Тази творческа задача ще ви направи по-бдителни и спокойни. Рисувайте или правете нещо друго за неповече от 10 минути.

Подкрепяйте силите си с лека закуска

Ученето по принцип изисква определени енергийни запаси от тялото, а нощното учене – дори повече. Хапвайте леки храни, за да поддържате концентрацията си на ниво.  Разчитайте на повече протеини, пресни плодове, енергийни десертчета.

Не забравяйте кратките почивки

Ако се концентрирате внимателно върху информацията, която учите вероятно ще се уморите и ще разсейвате бързо. След 60-90 минути учене, трябва да си направите 10-15 минутни почивки, за да се освежите. Разходете се в стаята или се раздвижвайте от време на време. Всяка физическа дейност ще подобри кръвообращението, ще насити по-добре мозъка с кислород, ще отпусне тялото и ще ви помогне да се концентрирате.

Възползвайте се от възможността да използвате банята за 10-тина минути, ако е необходимо. Избягвайте да прескачате времевата рамка „60-90 минути” без да си починете. Това може да ви направи по-уморени и да повлияе на настроението и мотивацията ви.

Вижте трета част

По статията работи: Виктория Милова

Източник и снимки: wikihow.com

Заглавна снимка: Daily Inbox

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛюбопитно