Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да управляваме фирмата във време на криза

Как да управляваме фирмата във време на криза

Как да управляваме фирмата във време на криза - изображение

В последните десетилетия темата, посветена на кризата в света, е винаги във фокуса на общественото внимание. Дори в момента да ви се струва, че твърде малко се говори за икономическа или финансова криза, това не означава, че те не съществуват, нито че в най-скоро време няма да ни завладеят отново. Ето затова не е излишно да припомним как е добре да се действа, когато ситуацията се усложни. Ако темата е важна за вас, значи следващите предложения ще ви бъдат полезни.

Факт е, че във време на криза първият рефлекс на всеки предприемач е да издигне барикада. Вероятно, защото е убеден, че така ще предпази фирмата си. Но успехът да останеш на повърхността не бива да се превръща в основна цел. По-важното е да се възползвате от възможностите, защото бъдете сигурни, че по-доброто от това да оцелеете в кризата, е да знаете как да печелите от нея.

Ето и няколко идеи как да осъществите това.

  • Наблюдавайте паричния поток, бъдете нащрек и правете прогнози всеки месец
  • Договаряйте удължаването на сроковете за плащане, а ако това е трудно постижимо, то помолете доставчиците да намалят цените. И в двата случая маневрите ще ви осигурят нужния паричен поток в тежък момент.
  • Винаги искайте отстъпка, когато плащате навреме.
  • Търсете нови доставчици и не допускайте да зависите само от един, който също може да бъде повален от кризата.
  • Не търсете нови клиенти, нека старите бъдат приоритет за вас.
  • Погрижете се за имиджа на марката си и за отношенията с партньорите. За да оцелеете ще ви бъде необходима тяхната лоялност, но и вярата във вас и вашата фирма.
  • Бъдете искрени с персонала си, нека всички карти бъдат извадени на масата-този е единственият начин да запазите доверието, но и да затегнете редиците на отбора си.
  • Използвайте новите технологии, особено онези, които ви позволяват да намалите разходите и увеличите конкурентоспособността.
  • Инвестирайте, само ако прецените, че е важно за оцеляването ви.

И най-важното – вярвайте в собствените си възможности и тези на екипа си, защото само така ще бъдете в състояние да преминете с най-малко поражения през окото на поредната буря.

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: petite-entreprise.net

Снимка: leverageconsulting-ht.com 

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЗдравни съветиНовиниПсихологияЛюбопитноЗаболявания (МКБ)ТестовеСоциални грижи