Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да се справим с мързеливия си колега

Как да се справим с мързеливия си колега

Как да се справим с мързеливия си колега - изображение

Ако и вие сте от онези служители, на които им е „провървяло“ да работят с човек, който е в състояние да обядва в продължение на два часа, да звъни на приятели и близки през 5 минути или просто да седи излегнат на стола си с поглед, зареян нанякъде, докато на вас главата ви е пламнала от ангажименти, то следващите редове са за вас. Хвърлете им един поглед и вижте дали може да приложите някоя от идеите.

  • Никога не се отвличайте от конкретните си занимания с мисли, свързани с вашия колега. Не се питайте, например, защо той е постоянно във Фейсбук. Не обръщайте внимание на действията му, колкото и непривични да са те, а се съсредоточете върху работата. В обратния случай ще изгубите двойно повече време в обяснения и разправии.
  • Не позволявайте дори да ви преминава през ума мисълта, колко е несправедливо, че човекът до вас цял ден се шляе, а вие не можете да си вдигнете главата от затрупаното бюро. Нали вече сте наясно, като един разумен човек, че животът не е особено справедлив. Мислейки по този начин, вие със сигурност ще се ядосате, настроението ви ще се съсипе и ще останете без енергията, необходима, за реализирането на задачите ви.
  • Не допускайте ангажиментите на мързеливеца до вас да се превърнат във ваша отговорност. Сигурно се изнервяте, но… Всеки в екипа е наясно какво точно трябва да направи и в какъв срок, за което носи и отговорност. Затова давайте смело напред, осъществявайки това, което сте запланували.
  • Не се тревожете, че ако конкретна задача не бъде изпълнена навреме и качествено, шефът ще обвини вас. Сега е вашето време. Обяснете спокойно и без емоции каква е причината – не вие, а някой друг е в основата на провала, но и подчертайте, че бихте искали да помогнете на колегата си, който очевидно не се справя.
  • Вместо да се тревожите, използвайте ленивците около вас, за да се превърнете в лидер сред останалите и да демонстрирате своя професионализъм и опитност да се справяте в инфарктни ситуации.
  • И накрая, но не на последно място, опитайте се да проведете разговор с мързеливеца. Поканете го на кафе и разберете дали той наистина не обича да се натоварва, или причината е друга. Напълно възможно е поведението му да е в резултат на неумение да разпределя времето си, неразбиране на някои от задачите или пък нещо друго. Ако е така, имате шанса да промените колегата си, за което със сигурност не само той, но и останалите ще ви бъдат благодарни. Заслужава си, нали?

По статията работи: Гергана Караилиева

Източник: forbes.ru  

Снимка: images.aif.ru

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСнимкиЛеченияСоциални грижиЗдравни съветиСпортДиетиАлтернативна медицина