Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да проведем лесно разговор

Как да проведем лесно разговор

Как да проведем лесно разговор - изображение

Казано от човек, изучавал бизнес комуникации и връзки с обществеността, може да ви изглежда странно, но способността да се съсредоточите върху умението да водите кратки разговори с околните, е от изключително значение не само в работата, но и в ежедневието. Наред с по-формалните бизнес умения, майсторството да се води лек разговор с колега едва ли изглежда като приоритет номер едно за тези професионалисти. Въпреки това, много от тях през годините научават, че добрата комуникация е жизненоважна за професионалните им успехи.

Независимо каква е вашата роля като професионалист, със сигурност ще се окажете в ситуации, в които трябва да разговаряте с някой, когото не познавате добре (независимо дали е колега, ръководите, мениджър или клиент). За да започнете този лек и неангажиращ разговор, важно е да сте в състояние да реализирате бърза комуникационна връзка, така че да можете по-късно да "придвижите" темата и да изградите по-съществен разговор.

За някои професионалисти в областта на комуникацията, малките разговори се осъществяват лесно и съвсем естествено, но за другите това може да е доста трудна задача. Често пъти разговорите с ръководител или човек на висшестоящ пост са притеснителни, тъй като комуникаторът се стреми да направи добро впечатление, без да бъде разговорът скучен.

Въпреки всичко, често си задаваме въпроса как проведем разговор с някой, когото едва познаваме, без да се налага да правим коментар за времето? Е, това не е лека задача, но най-добрият начин да се справите в такава ситуация е да имате няколко предварително планирани идеи за теми, с които да започнете - по този начин никога няма да се притеснявате и да започнете да правите неловки паузи.
В статията по-долу ви предлагам няколко изпитани метода, които могат да се приложат.

Стъпка едно: Разкрийте нещо за себе си накратко

Не си мълчете, след като се здрависате и се представите. Продължете, като пръв разкриете любопитен факт за работата си. Не е задължително да е нещо грандиозно. Може просто да изкоментирате каква е причината да комуникирате със събеседника си (напр.: "Тук съм, защото ще работя с вас по този етап от проекта и наистина съм развълнуван от възможността да обсъдим някои любопитни теми от него на срещата ни").

Това начало ще помогне на отсрещната страна да се почувства по-спокойно, защото вече е малко по-наясно със събеседника си. Освен това, така се установява моделът на дискусията, който включва и двете страни.

Стъпка две: Задайте открит въпрос, на който може да се даде лесен отговор

Задаването на правилния въпрос означава, че на другото лице няма да му бъде трудно да насочи вниманието си и няма да се „измъкне” с обикновения отговор "да" или "не", който по принцип „замразява” разговора.

Ако сте в очакване срещата да започне, можете да попитате как събеседникът е взел решение да участва в проекта, който следва да се обсъди. Или, ако предпочитате да разширите полето на разговора и извън темите, касаещи пряко работата, можете да зададете по-забавен и личен въпрос – например, дали човекът срещу вас планира интересно пътуване.

Стъпка три: Пренасочете разговора към текущите събития

Ако чувствате, че вашият лек разговор се движи в правилната насока, не се колебайте да насочите дискусията към темата, която ви интересува.

Опитайте да се придържате към добре известни теми и новини, за да може другото лице да има възможност да се изкаже по темата. По този начин разговорът може да се развива много по-естествено.

Спазвайте тези три метода и следващият път, когато се наложи, ще можете да сте уверени, да направите добро впечатление и да водите разговорите си (включително и служебните) леко и приятно.

По статията работи: Виктория Милова

Източник и снимка: themuse.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлСнимкиИсторияНовиниЗдравни съветиФизиологияАнкетиОрганизацииАлт. медицинаНормативни актовеЛечения