Как да прекратим учтиво телефонното обаждане, когато вече сме започнали да разговаряме

Отказът да водим телефонен разговор би могъл да бъде направен дори по време на самото събеседване. Причините за подобна крайна проява в поведението може да са няколко. Възможно е да са настъпили значителни организационни промени, да са възникнали проблеми, конфликти, вътрешнофирмени кризи, изискващи от професионалистите да преустановят телефонната комуникация. В зависимост от конкретната ситуация това прекъсване би могло да стане с или без обяснение и извинение или с „полуобяснения” от типа на: “Не мога да продължа да говоря. В момента се случва нещо важно. Ще звънна впоследствие и ще обясня за какво става дума”.
Отказът на вече стартирал разговор би могъл да се направи и когато отсрещната страна започва да ни губи времето и да ангажира вниманието ни с несъществени подробности. Логично е да предупредим човека, който ни е потърсил по деликатен начин, но ако желаният ефект не е налице, тогава трябва да се прибегне до по-крути мерки: телефонната комуникация трябва да се преустанови.
Правилото е прекратяването на разговора по телефона да стане от наша страна, а не от отсрещната. И така, след като сме приключили с най-важните детайли, трябва да се постараем учтиво да прекъснем разговора. Ако човекът, който ни е потърсил е многословен, трябва да му обясним, че ни предстои неотложна среща, за която трябва да се подготвим. Ако и този опит „удари на камък”, просто следва да затворим телефона, докато разговаряме. Не е любезно да преустановим разговора, докато отсрещната страна говори, но обратният вариант е приемлив. Ако има нещо съществено да каже, човекът който ни е потърсил ще ни позвъни отново. Ако няма, вероятно ще звънне на някой друг.
От казаното до тук можем да обобщим накратко, че съществуват някои неписани правила, касаещи общуването между хората – без значение дали се касае за комуникация в лична или работна обстановка. Това означава, че след определен прекъснат телефонен разговор, добре е да намерим време, за да се чуем с телефонния събеседник, който сме „ощетили“ от прекъсването и да му се извиним или просто да му обясним случилото се. Общото наблюдение на постситуационното поведение сочи, че всички хора като цяло са наясно какви „номера” би могла да изиграе техниката и са склонни да проявяват повече разбиране и такт.
Продукти свързани със СТАТИЯТА
РАЗКЛОНИТЕЛ ЗА ЗАПАЛКА ЗА АВТОМОБИЛ
ДЕТСКИ ЧАСОВНИК MYKI SMART GSM
Безплатна доставка за България!СТОЙКА ЗА ТЕЛЕФОН ЗА АВТОМОБИЛ
ИЗКУСТВОТО ДА ВОДИМ РАЗГОВОР - ЛЕЙЛ ЛОУНДЗ - ХЕРМЕС
ОЧАРОВАЙТЕ ОКОЛНИТЕ - ВАНЕСА ВАН ЕДУАРДС - ХЕРМЕС
ИЗКУСТВОТО НА ОБЩУВАНЕТО - ЛЕЙЛ ЛОУНДЗ - ХЕРМЕС
СТАТИЯТА е свързана към
- Добрите практики
- Ръководство: Как да...
- Видове невербална комуникация
- Междуклетъчна сигнализация
- Мълчанието и тишината убиват връзката ви
- Овладейте асертивната комуникация с помощта на пет лесни стъпки
- Реч
- Методите, използвани от отровните личности, за да ни манипулират
- Трудна комуникация: как да се справим с проблемните хора
- 12 способа за справяне с инатливите хора
- Бебешки език на тялото – как да го разчетем
- Парадоксалната комуникация: 6 главни пункта за разбиране й
Коментари към Как да прекратим учтиво телефонното обаждане, когато вече сме започнали да разговаряме