Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 4 част

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 4 част

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 4 част - изображение

Към трета част >>> тук

Стремете се да отговаряте на телефонното позвъняване веднага

Ако очаквате важен телефонен разговор, дръжте телефона си наблизо и се опитайте да отговорите в рамките на третото позвъняване. Това обикновено прави добро впечатление. Продължителното изчакване на събеседника от другата страна на линията може да го накара да се чувства пренебрегнат или нетърпелив.

Отвоворете възможно най-бързо, когато някой Ви е оставил съобщение

Опитайте се да отговорите веднага, стига да имате възможност да го направите. Този жест ще покаже на събеседника Ви, че е ценен. Ако от Вас се изисква да сте на линия в определен момент, но Ви се наложи да изпълните друга спешна задача, дайте кратко обяснение и непременно се извинете за постъпката си. Добре е, винаги когато е възможно да предупредите, че има опасност да не сте на линия в уречения час.

Ползвайте гласова поща за професионални цели

За онези моменти, когато нямате възможност да стигнете до телефона, добре е да разполагате с предварително записано съобщение. Съобщенията, които оставяте „казват” много за вас. Ако те са враждебни или звучат роботизирано, те могат да оставят слушателите с негативно впечатление.

Последващи действия, когато са необходими

Много пъти еднократното телефонно обаждане изисква множество бъдещи разговори. Бъдете сигурни, че за да получите допълнителна информация, е необходимо да се свържете с лицето и винаги да правите това, което сте обещали да направите.

Ако някой Ви пита за информация, за която не сте сигурен, извинете се и кажете, че ще проверите, а след това отново ще позвъните. Може да съобщите: "Съжалявам, но в момента не разполагам с тази информация. Ще бъде ли удобно да позвъня отново, когато проверя?"

Обадете се в работно време

Ако не сте сигурни кога да позвъните, нормалното работно време (от 9 до 17 часа), е най-подходящо. Нека не се лъжем, няма нищо по-неприятно от това да събудите някого с телефонно обаждане.

Оставете съобщение, ако лицето не реагира

Не забравяйте да оставите вашите имена, номер, причината за обаждането. Уверете се, че изговаряте добре телефонния си номер, така лицето да има време да го запише.

Искате ли съвет - не приемайте нещата твърде сериозно и не оказвайте натиск върху себе си. Можете да направите добро впечатление при служебна телефонна комуникация и едновременно с това да се учите и забавлявате.

Към първа част >>> тук

Над материала работи: Виктория Милова

Източник и снимки: wikihow.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиНовиниФизиологияЛюбопитно