Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 3 частт

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 3 част

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 3 част - изображение

Към втора част >>> тук

Стремете се да говорите ясно

Това означава да се стремите да изговаряте правилно звуците в думите, използвайки подходяща интонация. Говорете малко по-бавно. Старайте се да се упражнявате и да проследявате начина, чрез който комуникирате по телефона. Позволете на тези упражнения да се превърнат във ваша "втора" природа. Речта Ви по телефона не трябва да звучи роботизирана, тя трябва да е ясна и приятна. Имайте предвид, че гласът Ви "извървява" дълъг път по време на телефонното обаждане. Уверете се, че не мънкате и не фъфлите. Освен това, дишането има огромна роля за усъвършенстването на плавната реч с добра дикция. Поемете дълбоко въздух, преди да започнете разговора, а след това – опитайте се да поддържате дишането си умерено и плавно през цялото време на разговора по телефона.

Разговаряйте по телефона любезно

Подбирайте добре думите, които ползвате, защото те са от огромна важност. Ако се опитвате да звучите професионално и адекватно жаргонните или циничните думи и изрази са излишни. Например, вместо да поздравите свой колега с: "Какво става?", заменете поздрава с: "Как си днес?"
Любезната реч касае и телефонната комуникация. Не подценявайте силата на "вълшебните" думички. Съгласете се, че най-висшата форма на уважение към събеседника е честността. Този тип телефонна комуникация показва, че лицето уважава достатъчно събеседника си, предоставяйки му цялата истина. Без значение колко е изкушаващо, не се опитвайте да се манипулирате фактите, за да се постараете да се представите в добра светлина.

Слушайте активно хората, с които говорите по телефона

Голяма част от това да сте добър събеседник по време на телефонен разговор "се случва", дори без да е нужно да сте многословни. Важно е да изслушвате другия човек, а след това да реагирате по подходящ начин. Ако ви е трудно да се съсредоточите при разговора, опитайте се да си водите бележки, за да не пропуснете съществени детайли. За да покажете, че сте чули лицето от "другата страна на линията", повторете част от това, което то ви е казало при събеседването.

Използвайте собственото името на събеседника Ви

Това прави впечатление, създава доверие и е предпоставка за осъществяване на добра и надеждна персонална комуникация. Личното отношение премахва част от напрежението и не Ви представя като "обикновен глас" на другия край на линията. Няма нужда да се прекалява, но от време на време, не забравяйте да използвате името на лицето, с което говорите.

Завършете разговора положително

Финалното впечатление, което правите е "визитката", която ще оставите в съзнанието на събеседника Ви. Уверете се, че сте благодарили за отделеното време и се опитайте да напомните накратко положителните моменти от телефонния разговор. Например: "Радвам се, че имахме възможност да поговорим за целите на нашата компания".

Към четвърта част >>> тук

Над материала работи: Виктория Милова

Източник: wikihow.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияЗдравни съветиНовиниФизиологияЛайфстайлСнимкиЛюбопитно