Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 3

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 3

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 3 - изображение

В първа и втора част на нашата статия ви разказахме за някои от нововъведенията, внесени от Марк Зукърбърг - собственика на най-голямата социална мрежа Facebook. Тя касае редуцирането на немалко продуктови и медийни публикации в новинарския поток на потребителите. Освен това ви представихме и няколко от прогностичните виждания на експерта в областта на рекламата Борислав Айтов, а в тази част ще ви представим допълнителни стратегии, които могат да ви помогнат, за да се отразят промените в социалната мрежа благоприятно на всички.  

Полезно е да се знае например, че администраторите на страници биха могли да помислят за създаването на затворени групи, обвързани с теми, касаещи сферата на конкретния им бизнес, но със съдържание, предразполагащо потребителите активно да ги посещават и да обсъждат публикациите, които се споделят. Освен това, могат да се съберат всички настоящи лоялни клиенти, които да получат информация за преференциални продажбени предложения, съвети за още по-ефективна експлоатация на продуктите, информация за семинари, обучения, полезни събития около конкретната марка, както и да се създадат приоритетни общности, подбрани по определени критерии.

Предимството да се работи с подобни групи е, че се получават известия всеки път, когато определено съдържание бъде публикувано. Разбира се, групите не са панацея и не са съвместими с всеки вид бизнес. По тази причина добре е да се помисли дали е нужно да се отделя време и усилия за подобен информационен и комуникационен канал.

Instagram - другата платформа, обвързана с Facebook, предлага отлични опции за разширяването обхвата на публикациите. В общи линии в тази социална мрежа комуникацията е далеч по-позитивна, а потребителите са по-отворени и емоционални. Поради тази причина това е подходящото място за комуникация с тях. Освен утвърдените публикации в Instagram можете да използвате опцията "Story", да снимате видеа, които да се споделят във Facebook, а по този начин се гарантира по-мащабен обхват на посланията, споделени с аудиторията.

Що се касае до медийните страници - въпросът стои по съвсем същия начин, макар че навярно те ще претърпят далеч по-негативен ефект. Той се изразява в това, че немалко онлайн издания се осланят на трафика към уебстраниците, от който се възползваха до този момент благодарение на своите фейсбук фенове. Благодарение на този трафик немалко издания разчитаха на подвеждащите или сензационни заглавия, разминаващи се с действителността. В това се коренят причините Facebook да предприема тези ограничения, за да се даде приоритет на качествените новини. Според ръководството на социалната мрежа, те ще се оценяват от самите потребители и ще се филтрират съгласно доверието, което им бъде гласувано, както и по географски признаци (по тази логика, съвсем естествено би било да се виждат първо местните новини от достоверни източници).

В общи линии, целта на социалната мрежа е потребителите й да не проявяват пасивност, а да комуникират повече помежду си. Точно тук базисната цел на бизнеса ще се съсредоточи в това не само просто да показва своя продукт, а да накара аудиторията да дискутира, да го обсъжда, да търси самостоятелно детайли за съдържанието му.

В допълнение, ще ви резюмираме 3-те основни препоръки на експерта в областта на рекламата Борислав Айтов към заинтересованите хора, притесняващи се от промените във Facebook, а и към тези, които не се чувстват сигурни как следва да поддържат своите страници.

Трябва да се създаде по-малко, но качествено съдържание, провокиращо последователите към дискусии, а администраторите да се придържат към открита и честна комуникация. Такива публикации следва да се радват на по-голям органичен обхват, който от своя страна ще става все по-стойностен.

Добре е да се ползва широк спектър от формати и комуникационни канали, работещи най-добре пред целевата ви аудитория. Трябва да се тестват различни публикации, да се развиват непрестанно според интересите на потребителите.

Определено трябва да се отдели бюджет за платена реклама на съдържание, но тя трябва да оправдава всеки лев и да е насочена към привличането на точните хора. За целта е добре да се анализира целевата аудитория и конкуренцията. Разчитайте на добри маркетингови специалисти или проведете консултация с експерти в областта на Facebook рекламата, ако виe не притежавате нужното време и знания.

Вижте и първа и втора част

По статията работи: Виктория Милова
Източник: manager.bg
Снимка: telegraph.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛайфстайлАнкетиПсихологияЛюбопитноНовиниСнимки