Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 2

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 2

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 2 - изображение

В първата част на нашата статия ви разказахме за някои от нововъведенията, внесени от собственика на най-голямата социална мрежа – Facebook. Тя касае редуцирането на немалко продуктови и медийни публикации в новинарския поток на потребителите. Освен това ви представихме и няколко от прогностичните виждания на експерта в областта на рекламата Борислав Айтов.

В тази част допълнително ще разкрием дали и как ще ни се отразят промените в социалната мрежа. Макар голямото синьо "F" да налага определени ограничения, на вниманието и личния тест на потребителите, са подложени и някои нови бутони и опции на Facebook, помагащи им да следят страниците, които наистина ги интересуват. Нещо повече, от известно време насам бутонът "Like" съвсем не значи, че потребителят непременно е "вързан" за даден продукт, нещо повече – стана съвсем ясно, че ако той не е особено заинтересован от съдържанието на страницата, то той просто я забравя.

Към днешна дата в сила са и опции като "Follow", "Save" и най-скорошната - "See first". Въпреки това, в определен бъдещ момент, те също биха могли да станат също толкова неефективни, тъй като потребителят би могъл да избере "See first" на десетки страници, счетени от него за важни. В крайна сметка обаче - коя от тях следва да излиза първа? Именно тази ситуация може да се окаже проблемна. Все пак, ако почитателите на дадена страница не взаимодействат достатъчно често с нея, на практика те няма как да попадат на органичните й публикации. Последните, разбира се, също търпят промени – към днешна дата разполагаме и боравим с широк спектър от формати – слайдшоу постове, видео на живо, "Boomerang" видеа, анкети, постове с "Call to action" (те целят получаването на повече съобщения и обаждания), целево подбиране на постове, оферти и т.н. За администраторите на страниците е добре да ги тестват и да акцентират на работата си с тези, които функционират най-добре за тях. Нещо повече, нужно е постоянното им развитие и подобрение.

Нека си го кажем направо – макар да са налице всичките гореспоменати формати и опции за публикуване на информация, в сила е фактът, че ако тя е безинтересна и безполезна за потребителите, едва ли някой ще я следи. Именно поради тази причина нововъведенията навярно ще се окажат полезни за страниците, предлагащи на аудиторията си качествено съдържание и марките, отделящи достатъчно време за анализиране и стратегическо планиране на личните онлайн комуникационни методи. Още нещо предстои да стане факт - конкуренцията ще се редуцира, а марките, несъумели да привлекат и задържат вниманието на потребителите си, следва да се осланят единствено на платената реклама.

Съгласете се и с друга общовалидна истина – добрата бизнес стратегия винаги се стреми към превес на качеството над количеството. Нужен е и анализ на потребителското поведение, както и експертно вземане на решения по въпросите каква информация и как тя да бъде поднесена пред аудиторията. Публикации, просто съобщаващи факти, без да създават предпоставки за възнкиването на обратна връзка, следва да имат мимолетен ефект върху страницата. От немалък времеви период насам, публикациите, под които има доста коментари, съдействат за позитивното представяне и позициониране на страницата и помагат за увеличаването на органичния обхват. Добре е да се има предвид, че коментарите, също както феновете на страницата, следва да бъдат от профили на реални хора, а не от фиктивни такива (т. нар. тролове), тъй като Facebook санкционира подобни страници. Немалко хора считат, че за тях е по-съществено да имат повече "лайкове на страницата" и да финансират фалшиви харесвания, което, освен че прави лошо впечатление, предизвиква снизходително отношение и насмешка, но и води и до санкциониране на самите страници за дълги периоди, а понякога и за постоянно. Вече е съществено под постовете да има и диалог, а не само коментар и точка, нужни са повече отговори на вече направените коментари.

Именно сега е моментът и да се инвестират средства във видео съдържание, което отново да подтиква аудиторията към дискусии и да си струва да бъде споделяно. Няма да е лошо да се добави и текст във видеото, за да може то да е подходящо за т.нар. "sound-off" прегледи, особено за мобилните потребители. Още нещо – за да бъдат видеата успешни, добре е да се помисли как да се задържи вниманието на аудиторията още в първите 3 секунди. Трябва да се избягват т.нар. "примамки" за ангажиране, защото администраторите на най-популярната социална мрежа наказват страниците, търсещи ангажираност по такъв начин (в случая се касае за апел към гласуване, харесване, споделяне или коментиране). Вместо това, може да се стремите да създавате уникално съдържание, което да подтиква аудиторията да се идентифицира с него - спонтанно и по своя воля, разбира се. За добро или лошо, не съществува формула, която разкрива как това следва да се реализира - трябва да се тестват различни тактики и да се анализира постоянно успехът, дълбочината и резултатите.

Всеизвестно е, че винаги са добри резултатите от публикуването на забавни, образователни и вдъхновяващи видеа, така че е добре да се заложи на тях. Разбира се, съдържанието не бива да се ограничава само до продукти или факти за организацията. Може да се споделя съдържание, касаещо конкретната област, в която се работи. Видеата, обясняващи ни "Как да…", са ценни за хората, а и са обект на голямо и често споделяне. Освен това може да се помисли за определена социално значима тема или кауза, зад която страницата или марката би могла да застане и да се сподели определена позиция по този въпрос.

Страниците следва да проявят повече активност не само на тяхната "територия", но и в цялата социална мрежа. Добре е да се следи за споменаване или коментари относно продуктите в приоритетни тематични групи или публични потребителски профили, защото това е още един начин компанията да се ангажира с аудиторията си. Особено, ако някой се оплаква или споделя негативно мнение за бранда. Това е добра трибуна за разрешаване на проблеми и за подобряване на имиджа.

Вижте и трета част

По статията работи: Виктория Милова
Източник: manager.bg
Снимка: telegraph.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлСоциални грижиАнкетиЛюбопитноНовиниСнимки