Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 1

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 1

Как да извлечем максимална полза от промяната в социалната мрежа Фейсбук, част 1 - изображение

На голяма част от нас, потребителите на най-голямата социална мрежа Facebook, ни стана ясно, че ръководството на компанията, в лицето на Марк Зукърбърг, въвежда някои промени. Собственикът на голямото синьо "F" обяви в личния си профил, че заедно с екипа си прилага в действие нов план. Той касае драстичното редуциране на немалко продуктови и медийни публикации в новинарския поток на потребителите. Това е за сметка на постовете на техни приятели, семейство и близки. Промените са направени с идеята фейсбук потребителите да бъдат по-социално настроени и контактуващи помежду си. С две думи – набляга се на активната комуникация, а не на пасивното консуматорство на странични продукти. Тази нова сладко-горчива свобода повдига някои въпроси. Дали планът на многомилионната компания ще сработи и как този новаторски и неизпробван алгоритъм следва да се отрази на положението и бъдещето на световния бизнес в социалната мрежа.

В следващите редове ще ви представим някои прогнози на експерта Борислав Айтов, управител на Beshared.bg (това е една от най-мащабните национални рекламни агенции).

И така, според г-н Айтов най-новите промени, засягащи новинарския поток във Facebook, не са нищо ново под слънцето, предвид факта, че предприетите действия по редуцирането на органичния обхват на публикациите на бизнес страниците е отдавнашен факт. От една страна тези нововъведения са логични, тъй като мрежата се пълни с немалко продуктови и медийни страници, а отсяването на правдоподобното и стойностно качество е наложително. От друга страна мерките вгорчават живота на значителна част от бизнеса, особено що се касае до компании, разчитащи на скромен бюджет за реклама.

Нещо повече, конкретното мнение на експертите от Beshared.bg e, че това нововъведение би могло да зарадва единствено компаниите, чиято комуникация с потребителите е много добра, особено за тези които умеят да общуват успешно със своите последователи в социалната мрежа. 

Това са онези професионалисти, които съумяват да се развиват паралелно със потребностите и желанията на потербителите. Една добра (или недотам добра) страна е, че конкуренцията ще намалее и ще се отличат марките, инвестиращи време и средства за качествено присъствие във Facebook. Важно е потенциалните клиенти да знаят, не колко лайкове имат на страниците си, а как общуват със своите фенове. За печеливша реклама във Facebook е нужна стратегия, която се съобразява с целевата аудитория. От доста отдавна самоцелните публикации на забавни снимки не постига кой знае какво. Да управляваш страница в социалната мрежа не е трудно, особено от гледна точка на инструментариума. Всеки човек, имащ какъвто и да е бизнес, би могъл да го постигне. Да се управлява и развива бизнес с подкрепата на Facebook става все по-сложно, особено ако не си в определена степен специалист в този вид маркетинг.

Вижте и втора част

По статията работи: Виктория Милова

Източник: manager.bg

Снимка: telegraph.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлСоциални грижиАнкетиЛюбопитноНовиниСнимки