Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да избегнем грешките по време на интервю за работа, 2 част

Как да избегнем грешките по време на интервю за работа, 2 част

Как да избегнем грешките по време на интервю за работа, 2 част - изображение

Оставете арогантността си у дома

Странно или не, арогантността е едно от често срещаните оплаквания, които интервюиращите изтъкват. Кандидатите твърде често пресичат границата между увереността и арогантността. Има фино разграничение между двете качества. Уверените хора третират лицата, които ги интервюират като равни, докато арогантните афишират снизходително отношение, което създава впечатление, че са „над” другите. Бъдете особено внимателни с арогантността, когато сте на интервю с някой по-млад от вас или ако сте на интервю за позиции, които са „стъпка или две” надолу от миналата Ви трудова позиция.

Задръжте критиката за последния си работодател за себе си

Това е лоша форма за изобличаване на бившия Ви работодател. Ако говорите лошо за бивш мениджър, интервюиращият ще приеме, че ще сте склонни да направите същото с него или нея. Злословенето за бившата компания, мениджър или сътрудници винаги е форма на самозащита.
Друг детайл, за който да внимавате - може да се изкушите да се доверите, когато интервюиращият Ви третира по-скоро като приятел, но не е добра идея да го правите. Вашата проява на ще покаже дали сте лоялен, дали сте склонен да прекъсвате лесно създалите се приятелски връзки и дали може да се поддавате на манипулации.  

Покажете, че сте ангажиран и заинтересован

Примери за неподходящо поведение на търсещите работа по време на интервюиране включват демонстрация на незаинтересованост, отговор на телефонно обаждане по време на интервюто, „безмилостен” зрителен контакт или липса на такъв с интервюиращия, непрекъснато говорене (граничещо с празнодумство), изразена фамилиарност. Интервюиращите имат определени очаквания за това как трябва лицето, търсещо работа да се държи (то трябва да е любезно, делово, открито).
При все, че въпросите към Вас са привършили, имайте предвид, че някои интервюиращи ще Ви попитат небрежно: "Между другото, как успяхте да намерите време, за да се явите днес?" Изненадващ е броят на хората, отговорили погрешно с: "Обадих се, че съм болен." Също така, „пазете” се от случайни разговори със служители от компанията. Не казвайте или не правете нещо, което не бихте казали на човека, който Ви е интервюирал.

Премахване колкото се може повече от възможните проблемни области, така че евентуалният Ви работодател да се фокусира върху добрите Ви качества. Не се изкушавайте да лъжете за нещо, просто защото фактът няма да изглежда добре. Интервюиращия ще Ви третира като непочтен човек. Ако честно "забравите" да споменете нещо, то това е друга история...

Към част три >>> тук
Източник и снимка: wikihow.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЗдравни съветиАнкетиЛайфстайлИнтервютаИсторияПсихологияЛюбопитноНовини