Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да бъдем по-организирани и ефективни на работа – част 1

Как да бъдем по-организирани и ефективни на работа – част 1

Как да бъдем по-организирани и ефективни на работа – част 1 - изображение

Нека си поговорим честно - понякога на работа е трудно човек да остане мотивиран и ефективен, дори и да му се иска да бъде. Въпреки всичко, това е най-често това е временно състояние и спадът в работната полезност можете да се преодолее, стига хората да променят мисленето си по отношение на това как се справят в цялостния трудов процес. Освен това, ако сте в състояние да организирате задачите си, да останете фокусиран на работното място и да се погрижите правилно за себе си, със сигурност може да бъдете още по-ефективни в службата. В следващите редове ще ви предоставя няколко стратегии, които да ви помогнат в това начинание.

Направете списък с дневните задачи

Създаването на списък със задачите за деня може да ви помогне да бъдете "в крак" с работния процес. Постарайте се да ограничите по-приоритетните точки от по-маловажните, за да не се стресирате ненужно. Изберете си трите най-важни задачи, които трябва да изпълните, преди да предприемете нещо друго. Допълнете останалата част от списъка си с по-незначителните задачи, с които да се заемете, ако успеете да завършите приоритетните.

В края на работния понеделник съставяйте програмата със задачите за вторник, както и за останалите дни от седмицата. Съсредоточете се да изпълнявате стриктно точките от плана си ден за ден.

Открийте къде губите времето си

Проследете моделите си на работа, изследвайте как прекарвате времето си и къде го губите. Откривате ли, че ръцете ви нервно стискат смартфона, от чиито дисплей синее логото на Марк Зукърбърг? Или пък разговаряте прекалено дълго с колегите си в стаята за почивка? Преценете  и разберете къде губите най-много време, за да можете да спрете да се разсейвате и да бъдете още по-ефективни на работното си място.

Разделяйте проектите си на части
 

Понякога онова прекрасно усещане, че сте си свършили добре работата е трудно постижимо, когато сте прекарали деня във вършене на едно-единствено нещо, което на всичко отгоре – все още не сте завършили изцяло. Трудно е да се чувствате удовлетворени, ако сте прекарали целия ден в едно и също нещо и все още не сте го завършили докрай. Работата по мащабни проекти чрез разделянето й на части ще ви помогне да бъдете по-мотивирани и да действате по-ефективно.

Създайте си полезни работни навици

"Кажете" на ума и тялото си, че през дните от седмицата трябва да работят усилено. Това се случва лесно чрез въвеждане на рутинни работни навици, които е добре да се следват стриктно. Първа стъпка към изграждането на тези навици може да бъде стартирането на деня по един и същ начин (като например да поспортувате, да пиете кафе и да разгледате списъка си със задачи преди началото на работния ден).

Вижте втора част

По статията работи: Виктория Милова

Източник и снимки: wikihow.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияЛюбопитноЛайфстайлИсторияНовиниЗдравни съветиСнимкиАнкетиАлтернативна медицинаНормативни актовеЗаведенияЛечения