Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да вкараме хумор в работната среда

Как да вкараме хумор в работната среда

Как да вкараме хумор в работната среда - изображение

Бързаме да уточним, че не става дума за това да си "размятате" непрекъснато шеги и закачки в хода на работния процес – съвсем, не. По всяка вероятност, същите биха оказали по-скоро негативен ефект върху работоспособността и представянето ви и дори биха попречили на околните да си вършат задълженията. Разказването на вицове също не е онова, което визираме, макар че определено не са забранени, особено добрите такива.   

Все пак, хуморът в работната среда е "инструмент", който все по-често се използва от лидерите и мениджърите на успешните компании. Целта им е изграждането на увереност на служителите в качествата и уменията им, както и на способността им да излизат от рамките, да бъдат креативни, иновативни и по-бързо да се справят с професионалните предизвикателства и разочарованията.

Хубавата новина е, че съществуват редица техники, които могат да бъдат използвани във въвеждането на позитивен език на комуникация на работното място, а в следващите редове ще си позволим да ви запознаем с няколко такива:

1. Когато е възможно, опростявайте или ограничавайте скучния и/или объркващ професионален жаргон. Измисляйте си нови думи – предполагаме, че ще се съгласите с нас, че и това е проява на творчество.

2. Разкажете на колегите си някаква подробност, която те не знаят за вас или направете комплимент. И двете имат сериозен потенциал да предизвикат любопитство и биха окуражили общуването не "по сценарий".

3. Мислете за позитивните закачки като за "вербално гъделичкане". То допринася за поддържането на свежи и ярки взаимоотношения и насърчава създаването на приятелска и приятна работна среда.

4. Провеждайте разговори на места, на които обикновено не го правите – например, в асансьор, в градския транспорт, докато чакате на опашка. Резултатът от комуникацията може и да ви изненада ;)

5. Намирайте време за смях. Нещо повече, ако нещо ви разсмее искрено, споделете го с другите.

В крайна сметка, мнозина от нас използват хумора в ежедневието си, защото именно ни кара да се чувстваме добре и ни свързва с хората около нас. Работодателите, които държат на и се грижат за своите кадри, правят всичко възможно да създават атмосфера, в която служителите се усещат на място. Не на последно място, редно е бизнес общността най-накрая да осъзнае ролята на физическото и психическо състояние на персонала си за развитието на компанията в градивна посока.

Снимка: laughology.co.uk

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлПсихологияСнимкиЛюбопитноРецептиЗдравни съветиСоциални грижиНовиниАнкетиАлтернативна медицинаНормативни актовеИсторияЗаведенияЛечения