Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Добрият служител: мисия възможна

Добрият служител: мисия възможна

Добрият служител: мисия възможна  - изображение

Ясно е, че няма строго определена формула, която неусетно да ни превръща в "перфектни" служители. Истината е, че компаниите имат специфични изисквания към наеманите от тях кадри, както и съответната кооперативна политика и правила за спазване. Като оставим това настрана, всеки човек е различен и различно се адаптира към работната среда и има своята представа за "службата".

Все пак, можем да посочим няколко, да ги наречем – правила (макар че не са съвсем такива), които биха могли да ни помогнат да се изградим като ценен кадър, допринасящ за развитието на организацията.

Всъщност, може би най-важното от всичко е никога да не забравяме, че се намираме в професионална среда и, че не бива да прескачаме нейните граници, независимо колко "разчупена" е организационната политика на фирмата. Простичко казано – тук сме, за да работим. За всички останали активности си има подходящи места за извършването им. Разбира се, това не означава да спрем да се усмихваме или да се шегуваме с колегите, да водим разговори и т. н., но е добре да го правим с едно наум и да знаем къде да спрем ;) Защото сме професионалисти, нали така?  

Добрият служител не се страхува да бъде критикуван, а напротив – използва това като чудесен начин да се развива и да се доусъвършенства. Друг е въпросът обаче под каква форма се поднася съответната критика – има начини това да става без да се създава излишен стрес и напрежение. Продуктивният вариант е, когато нещата се изговарят спокойно, има непрекъсната обратна връзка, обяснения и прочее – особености, с които пък трябва да се съобразява добрият работодател ;)

Нещо повече, ставаме все по-ценни кадри за организацията, когато не спираме да се обучаваме – сами или с нейна помощ. Участието ни в различни тренинги и курсове не само допринася за допълнителната ни квалификация, но, съгласете се, носи "солидна" доза лично удовлетворение, разнообразява работния процес, а дори може да ни предпази (макар че не е абсолютно задължително) от т. нар. професионално прегаряне.  

Логиката на работния процес (и най-вече – на доброто възпитание) повелява да поддържаме приятелски отношения с колегите си. Ясно е защо: с тях прекарваме голяма част от времето си и било твърде уморително за психиката ни да се въвличаме в безсмислени неразбирателства и конфликти. Клюки и интриги – не, благодаря! Професионалистът умее да страни от тях, да си ги спестява и в резултат – да насочва цялата си продуктивност там, където е необходимо. Естествено, никоя компания не е застрахована от междуличностни проблеми, но ако е налице качествен мениджмънт, те ще се решат по правилния начин – чрез разговори, специални инициативи за сплотяване на екипа, игри и т.н.

Всички останали подробности се подразбират: да идваме навреме на работа, да се обличаме подобаващо, да планираме графика си, така че да се справяме със задачите си или поне с повечето от тях, да поддържаме работното си кътче (ако разполагаме с такова) в приличен вид.

Нека не забравяме още, че добрият служител съвсем не е предпазен от допускане на грешки – напротив, всеки греши. Нито, че той винаги ще е в кондиция да взима правилните решения или, че ще може на 100% да участва с адекватни идеи. Но желанието му (ако наистина има такова) да се развива и да бъде полезен, подкрепено и с необходимите действия, винаги ще е налице, а това е наистина необходимо. 

 

Снимка: WikiHow

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛайфстайлСнимкиЛюбопитноНовиниНормативни актовеАнкетиИсторияПроизводители