Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Същност, структура и особености, повлияващи на успешната телефонна комуникация

Същност, структура и особености, повлияващи на успешната телефонна комуникация

Същност, структура и особености, повлияващи на успешната телефонна комуникация - изображение

Със сигурност можем да твърдим, че „правилата”, важащи за ефективното провеждане на разговор и, като цяло, за успешната вербална комуникация, са в сила при провеждането на телефонните разговори. Тук се прокрадва любимият въпрос на немалко скептици: „Така ли е наистина?” Еднакво ли е усещането да говорим лице в лице със събеседника, или изпитваме други чувства, когато човешкото успокояващо присъствие е заменено от смартфона.

Друг важен въпрос е какво е характерно при телефонната комуникация, която водим на работното си място, какви са „подводните камъни”, които могат да я нарушат, можем ли и как по-точно да усъвършенстваме способността да общуваме.

Добре е да знаем какви са особеностите на телефонната комуникация и какви са техническите и технологичните предимства, гарантиращи многофункционалност в деловото общуване. Модерните телефони, компютрите и виртуалните технологии, модемните и мултимедийните връзки издигат телефонната комуникация на ново ниво в структурата на бизнес общуването, но наред с това се пораждат и нови предизвикателства, касаещи както умението да се изпраща, приема и обработва корпоративна информация, така и по отношение на етикета, протокола, коректността и лоялността в този тип информационен обмен.

Звучи ли ви плашещо? Не, няма нищо притеснително, стига да откриете каква е същността, структурата, особеностите и предимствата на телефонната комуникация.

И така, същността на телефонната комуникация се свежда до това да приемем и предадем определени съобщения, касаещи работата ни по гласов и слухов път, без участието на визуалните органи и сетива, като целта е да се гарантира информационното и комуникационното осигуряване на корпоративните цели и задачи.

Основните предимства на този тип комуникация са бързината на контактите, както и елиминирането на фактора „пространство”. Така телефонът се превръща в универсално средство за изпращане, приемане, съхранение и обработка на информация.

Недостатъците на телефонната комуникация биха могли да се сведат до някои неприятни грешки в имената и цифрите, които се допускат поради лоша връзка, неправилна интонация, неясно произношение и говорни дефекти. Друг тип недостатъци касаят гафовете, свързани с някои волно или неволно дочути откровения или злепоставящи комуникаторите признания и факти.

Правилата за разумна и ефективна телефонна комуникация са и универсални, и строго конкретни. В немалко случаи те зависят от личността и индивидуалността на телефонния комуникатор, от навиците, обичаите и нагласите за такъв тип общуване, което ориентира към разнообразието от видовете разговори и техниките за тяхното уместно провеждане, отказване, динамизиране и оптимизиране.
Въпреки това, вникването в същността, структурата, особеностите, предимствата, а и недостатъците на телефонната комуникация ни кара да осмислим огромната й важност и неоспоримата й роля в работата и ежедневието ни.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноНовиниАнкетиНормативни актовеАлтернативна медицинаИсторияЗаведенияЛечения