Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 1 част

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 1 част

Как да направим по-добро впечатление по време на телефонен разговор, 1 част - изображение

Умението да правим положително впечатление по време на разговор по телефона може да превърне служителите, работещи за определена институция в истински ценни и кадърни професионалисти. Ключът към постигането на това съвършенство се крие в стремежа да се придържаме към добрия тон и етикета при разговор, тъй като липсва пряк контакт със събеседника ни. Предизвикателството да се разчита само на гласа и интонацията не е леко, особено при първите професионални телефонни разговори. Добрата новина е, че всичко е въпрос на практика, освен това съществуват утвърдени методи, които можете да проследите по-долу.

Постарайте се да звучите авторитетно

Наблегнете над доброто познание на темата, която следва да се обсъжда по телефона. Говорете по въпросите, по които сте компетентни и се постарайте да внесете по-голяма яснота за събеседниците си. Направете всичко възможно да проучите звученето на гласа си, обърнете внимание на артикулацията си. Позволете на хората, разговарящи с Вас ефективно да представят експертната си позиция, а вие чуйте и обмислете въпросите, които Ви задават. Постарайте се да съдействате, но бъдете готови да откажете обсъждането на теми, за които усещате, че са извън текущите ви познания.

Подредете опорните точки по изказването си преди разговора

Запишете значимите за бъдещата комуникация въпроси. Самият акт на записване на името на събеседника и съществените моменти в бъдещия разговор осигуряват лекота и сигурност при комуникацията. По този начин, ако започнете да се чувствате нервен, докато говорите с лицето, винаги може да прегледате бележките си, за да се убедите, че нищо съществено не Ви е убягнало. Тези бележки са аши "помощници", не го забравяйте.

Репетирайте бъдещия си професионален разговор

Времето, прекарано в репетиция ще Ви помогне да отработите всички проблемни области преди телефонното обаждане. Нормално е първоначално да не се чувствате уверени как точно да насочите вниманието към проблемните теми. Ако осъзнаете навреме кои са те, ще бъдете в състояние да реагирате своевременно на потенциалните предизвикателства.

В тези упражнения помощта от приятели е незаменима. Например, ако провеждате интервю за мечтаната работа, дайте "ролята" на работодателя на вашия приятел, с когото може да проведете "събеседването". Това "упражнение" може да се окаже много полезно, защото вашият приятел може да си "маркира" въпроси или да забележи някои аспекти в изказването Ви, които не са "изпипани" изцяло (все пак, съвършенството се крие в детайлите).

Опитайте да се запишете, докато репетирате. Това ще Ви даде възможност да чуете това, което другите евентуално ще подложат на корекция. Обърнете внимание на това как звучи гласа Ви и работете върху формулирането на фразите по ясен и кратък начин.

Разчитайте на добро оборудване

Тъй като при телефонните обаждания се разчита изцяло на връзката, качеството на апарата, по който ще говорите е от значение. Вероятно сте съгласни, че колкото и добре да комуникирате, лицето няма как да Ви разбере, ако не Ви чува. Добре е да използвате стационарен телефон, защото разговорите от мобилните апарати могат да бъдат прекъсвани от "междинни" позвънявания.

Постарайте се "езикът" на тялото Ви да е позитивен

 

Визуалният контакт между събеседниците изгражда голяма част от първоначалното впечатление. Но знаете ли, че това впечатление може да се предаде и по телефона чрез гласа на хората? Изправената позиция на тялото, повдигнатите рамене и погледът напред ще направи гласа Ви уверен. Опитайте да се усмихнете, за да "помогнете" на вашия глас да звучи позитивно и оптимистично. Може да Ви се струва странно в началото, но не забравяйте, че положението на тялото моделира гласа Ви. Събеседникът, с който комуникирате ще си помисли, че звучите топло и приятно и няма да има някаква идея, че Ви е неловко да сте усмихнат на "другия" край на линията.

Към втора част >>> тук

Над материала работи: Виктория Милова

Източник: wikihow.com 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиПсихологияСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноНовини