Начало Социални грижи Добрите практики Ръководство: Как да... Как да даваме обратна връзка като истински професионалисти

Как да даваме обратна връзка като истински професионалисти

Как да даваме обратна връзка като истински професионалисти - изображение

Обратната връзка в професионалните отношения е важен елемент от кооперативната политика на всяка успешна компания. Тя помага на служителите да осъзнаят своя прогрес или да коригират определени проблеми по представянето си. Много от нас обаче, когато чуят думите на работодателя си "Ако обичаш, ела в кабинета ми да обсъдим работата ти", се напрягат и са откровено притеснени. С други думи, те свързват обратната връзка предимно с крайно негативни усещания и веднага преминават в защитен режим, което съвсем не е правилно, нито особено продуктивно. Ясно е едно: че даването и получаването на оценяваща работата позиция е деликатен процес, който трябва да бъде осъществяван с едно наум, за да благоприятства за подобряването и разрастването на бизнеса и за да изиграе, иначе позитивната си, роля.

Така че ако искате да сте професионалисти по коментирания параграф, ето няколко добри, по наше мнение, препоръки:

1. На първо място, създайте чувство на сигурност. По данни на Колумбийския университет, вярвате или не, повечето от нас са склонни да приложат само 30% от предоставената им обратна връзка. Нещо повече и много важно - ако последната кара служителя да се чувства некомфортно (да си го кажем направо – на тръни), тя може да се окаже на 100% безпредметна. В този ред на мисли, ако ще сте този, който дава мнение за справянето на някой друг в работна среда, бъдете спокойни и създайте увереност в събеседника си. Не го карайте да се чувства глупав или неспособен пред колегите му – с този ход няма по никакъв начин да допринесете за успеха на бизнеса си.

2. Бъдете положителни. Не, че този акт е възможен във всяка ситуация, но се опитвайте да давате повече позитивна, отколкото отрицателна обратна връзка. Първата стимулира желанието ни да действаме в указаната от ръководителя посока, с надеждата, че ще бъдем наградени заради това. Втората отключва защитните ни функции и ни лишава от креативност. Разбира се, не е необходимо да се лишавате от негативен коментар (в случаите, когато искате да коригирате определено поведение), но би било разумно да го прилагате съвместно с алтернативни възможности за решение на проблемите.  
3. Говорете недвусмислено. Избягвайте да казвате на служителите си неща от рода на: "Необходимо е да участваш повече по време на срещите". Подобно изказване звучи амбициозно и може погрешно да бъде прието твърде лично. Така че бъдете максимално конкретни и посочете конкретна задача, която желаете следващия път да бъде изпълнена. Като, например: "Умен/а си. Искам да чувам поне по едно мнение от теб на всяка среща, заедно сме и вървим напред".

4. Действайте навременно. Мозъкът на възрастния човек учи най-добре, когато съответната персона е "хваната в крачка". Ако чакате три месеца/или повече да кажете на някой, че представянето му на работа е посредствено, той или тя едва ли ще се възползва от възможностите да тръгне в правилната посока. Продуктивната обратна връзка е тази, която се прилага редовно. Тя е тази, която създава колегиалност и съдейства за професионалния прогрес.

5. Бъдете твърди и сериозни, но не и зли. Когато някой сгреши, започнете разговора, питайки го за перспективите, стоящи пред него във въпросната ситуацията. Не коментирайте колко са глупави действията му, дори… те да са такива наистина. Предложете помощта си, когато същата е необходима. Последното не е проява на хуманизъм, а добро бизнес решение, откъдето и да го погледнете ;)

Е, желаем ви успех!

 

Снимка: nakedpresenting.co.uk

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиЛюбопитноСпециалистиЛайфстайлЗдравни съветиПроизводители