Начало Социални грижи Социални услуги и потребители Електронни услуги на осигурителния институт, които можем да ползваме чрез ПИК

Електронни услуги на осигурителния институт, които можем да ползваме чрез ПИК

Електронни услуги на осигурителния институт, които можем да ползваме чрез ПИК  - изображение

Благодарение на т.нар. ПИК българските граждани имат възможност да подадат електронно заявление за извършването на немалко административни услуги, както и да зададат въпроси, да подадат своите сигнали или жалби.

Чрез подрубриката на НОИ, наречена "Административни услуги" (може да се открие на интернет страницата на институцията) заинтересованите лица могат да се възползват от гореспоменатите услуги. За целта, лицата трябва да спазят следните стъпки:

- да се избере конкретно териториално (или централното) подразделение на НОИ или дирекция "Европейски регламенти и международни договори", където заинтересованото лице има желание да насочи услугата, след това се избира опцията "Административни услуги" и конкретната искана административна услуга.

Заинтересованите лица имат възможност да задават своите въпроси, както и да подават сигнали и жалби по електронен път към осигурителния институт, а след като са избрали ТП на НОИ, трябва да посочат конкретната опция.

Предимствата за клиентите на НОИ, използващи ПИК са:

- спестява се време;

- достъпът с ПИК до административните услуги на осигурителния институт е бърз и безплатен достъп;

- чрез ПИК осигурителните права се ползват ефективно;

- клиентите получават актуална информация относно конкретния етап на административното производство по подаденото от тях заявление;

- защитата на личните данни е гарантирана;

- поддържа се 24-часов връзка с информационната система на НОИ;

- контактът с осигурителния институт е от дистанция;

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСоциални грижиНовини